تعطیلات و مرخصی

تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی به دلیل کرونا

تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی به دلیل کرونا از تاریخ 23 فروردین 1399 (بخشنامه شماره 10934 مورخ 19/1/1399 سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ 23/1/1399 و اجرای بند (14) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:


 کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ 23/1/1399 با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک‌سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف نمایند. ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.

ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.


موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می گردد:

1- کلیه دستگاه های اجرایی موظفند در انجام فعالیت های خود پروتکل های بهداشتی درخصوص کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری را رعایت نمایند. در همین رابطه، راهنمای گام دوّم مبارزه با کووید-19 درزمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» موضوع نامه شماره 127/100 مورخ 18/01/1399 وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌گردد. لازم است مدیران دستگاه های اجرایی ضمن توجیه کلیه کارکنان و مسئولان ذیربط درخصوص مفاد آن ، نسبت به اجرای دقیق آن اهتمام نمایند.موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می گردد:

بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل در واحدهای اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و هرگونه سئوال و ابهام دستگاه های اجرایی درخصوص الزامات و نحوه اجرای آن از طریق معاونت بهداشت آن وزارتخانه و یا سامانه ir.gov.behdasht.markazsalamat://http قابل پاسخگویی خواهد بود.

2- دستگاه های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه کلیه خدمات عمومی حوزه مسولیت خود با حضور دوسوم کارکنان، ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع ، به ویژه «خدمات ضروری» وقفه‌ای ایجاد نشود. منظور از خدمات ضروری آن دسته از خدماتی هستند که در زندگی روزمره و معیشت شهروندان تأثیرگذار بوده و عدم ارائه مستمر آنها موجب بروز مشکلات جدّی و به خطر افتادن امنیت، سلامت، امنیت غذایی، وقفه در روند تولید و توزیع و ارائه خدمات به عموم مردم و مخاطرات اجتماعی و امنیتی برای جامعه می شود.

3- ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره 724555 مورخ 12/12/1399 این سازمان، کلیه مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ نمایند که:

1/3- تا یک سوم کارکنان دستگاه وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

2/3- درصورت عدم امکان انجام وظایف تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به اعطای مرخصی برای بقیه کارکنان تا سقف یک سوم به صورت نوبت بندی اقدام کنند. مرخصی موضوع این بند جزء مرخصی استحقاقی کارکنان منظور نخواهد شد.

4 -در تعیین کارکنان برای دورکاری و یا روزهای کاهش حضور در ادارات، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه های آسیب پذیر (موضوع بند (2) بخش غربال گری، مراقبت و بازتوانی راهنمای پیوست) قرار می گیرند، در اولویت خواهند بود.

5- ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها به میزان (7) ساعت در روز و از ساعت 7 تا 14 خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

6- این بخشنامه از تاریخ 23/01/1399 همزمان با آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند لازم الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره 1235 مورخ 05/01/1399 این سازمان لغو می گردد.

جمشید انصاری- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

مقررات مرتبط:

تمدید نحوه حضور و مرخصی کارکنان دولت تا 20 فروردین 99

نحوه حضور کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی تا 15 فروردین 1399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام