قوانین و مقررات ایثارگران

مستمری جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر

ضرورت پرداخت مستمری به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس، با بیان اینکه بخشی از قانون جامع ایثارگران به دلیل کمبود بودجه و منابع مالی توسط دولت اجرا نشد، از پیگیری فراکسیون متبوع خود برای پرداخت مستمری به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر خبر داد.

سیدکاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب طرح استفساریه بند “و” ماده 44 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تبدیل وضعیت مشمولان طبق قانون جامع ایثارگران از قراردادی به رسمی قطعی، گفت: مدتها بود که فراکسیون ایثارگران مجلس به دنبال حل مشکل اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران، جانبازان و فرزندانشان در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها بود که خوشبختانه روز گذشته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس اظهار کرد: در مجلس هشتم تلاش کردیم قانون جامع ایثارگران را با هدف رفع مشکلات این قشر از جامعه تصویب کنیم که اگر تمامی مصوبات آن اجرایی می‌شد با مشکلات امروزی مواجه نبودیم. متاسفانه دولت در برخی از موارد به دلیل کمبود بودجه و نبود منابع مالی لازم، مصوبات قانون مذکور را اجرا نکرد.

نماینده مردم اردبیل ،نیر و سرعین در مجلس یازدهم تاکید کرد: امیدواریم با مصوبه مجلس در خصوص تبدیل وضعیت مشمولان طبق قانون جامع ایثارگران از قراردادی به رسمی قطعی برخی از مشکلات این قشر از جامعه حل شود هر چند مشکلات آنها به این موضوع خلاصه نشده و آنها با مسائل عدیده‌ای مواجه هستند. عدم پرداخت مستمری به جانبازان زیر 25 درصد و قطع مستمری جانبازان زیر 30 درصد از جمله مشکلات جامعه ایثارگران است؛ ما معتقدیم این مستمری باید برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان معسر نیز پرداخت شود. از این رو فراکسیون ایثارگران در تلاش است که با تدوین طرح یا درخواست لایحه از جانب دولت به این موضوعات ورود کند.

وی افزود: هرچقدر به جامعه ایثارگان و رزمنده و خانواده آنها از طریق سنگر تقنین و اجرای قوانین توسط دولت خدمت کنیم باز هم کم کردیم چرا که امنیت و آرامشمان را مدیون فداکاری آنها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: بخش زیادی از کادر درمانی که امروز به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند از جامعه بسیجی و خانواده ایثارگران بوده و برای رفع مشکلات و کاهش آلام مردم به صورت جهادی کار می‌کنند، از این رو لازم است از آنها تقدیر و تشکر کرده و مشکلاتشان را از طریق مجلس تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام