قوانین و مقررات ایثارگران

آیین نامه اجرایی ماده (9) قانون حمایت از حقوق معلولان

آیین نامه اجرایی ماده (9) قانون حمایت از حقوق معلولان موضوع: امکان تحصیل رایگان معلولان در دانشگاه‌ها (تصویب‌نامه هیئت وزیران)

خبر مورخ 8 آبان 1398

در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد سه آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون حمایت از حقوق معلولان درخصوص «حمایت از اشتغال و آموزش‌عالی رایگان افراد دارای معلولیت» مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

آیین‌نامه اجرایی آموزش‌عالی رایگان افراد دارای معلولیت، یکی از آیین‌نامه های مصوب هیئت وزیران بود. به موجب این آیین نامه، افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

شرایط پذیرش و تحصیل دانشجویان مشمول این آیین‌نامه در واحدهای آموزش‌عالی برابر با ضوابط و مقررات آموزشی حاکم بر واحدهای آموزش عالی مربوط بوده و شهریه تحصیلی آنها حداکثر معادل شهریه همان رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می شود و باقیمانده شهریه بر عهده فرد مشمول است.

هم‌چنین تسهیلات موضوع این آیین‌نامه، شامل دوره های آموزشی است که منتهی به اخذ مدرک تحصیلی رسمی، دارای ارزش علمی و بدون ذکر کلمه معادل صادر شود و برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک عمل باشد.

لازم به ذکر است فرد دارای معلولیت که از بورسیه استفاده نموده یا مشمول قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، مشمول استفاده از تسهیلات مذکور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام