آزمون تعیین صلاحیت
استخدام و تبدیل وضعیت

در خصوص آزمون تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی

در خصوص آزمون تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی (نامه شماره ۷۴۹۸۹۶ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشوری)

سرپرست محترم مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی ….*

با سلام و احترام؛

به پیوست تصویر نامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی، ارسال و موارد ذیل را در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در چارچوب بخشنامه شماره ۱۴۴۱۸۹ مورخ ۲۸/۳/۱۳۹۷ اعلام می‌دارد:

۱- به استناد بند (ب) ماده (۳) بخشنامه مذکور، برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی در مشاغل حاکمیتی (علاوه بر رعایت سایر ضوابط)، استخدامی پیمانی کارمند باید از طریق قبولی در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری که به صورت عمومی برگزار شده یا می‌شود صورت پذیرد. از اینرو، آزمون‌های استخدامی که از طریق انتشار آگهی عمومی توسط استانداری‌ها (که در مقطع زمانی خاصی از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (وقت) به آنها تفویض شده بود) برگزار شده را نیز شامل می‌گردد. خاطر نشان می‌سازد، آزمون‌هایی که توسط استانداری‌ها برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه‌ها بر اساس مصوبات کارگروه انتقال از تهران برگزار شده‌اند، در زمره آزمون‌های با نشر عمومی آگهی قرار نمی‌گیرند.

۲- بر اساس مفاد تبصره بند (ب) ماده فوق‌الذکر، استخدام رسمی آزمایشی آندسته از کارمندانی که استخدام پیمانی آنان از طریق قبولی در آزمون‌هایی با نشر عمومی آگهی استخدامی بر اساس ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده است. علاوه بر رعایت مفاد دستورالعمل فوق الذکر، موکول به شرکت در امتحانات استخدامی عمومی و کسب حدنصاب نمره آزمون بر اساس دستورالعمل امتحانات در دوره پیمانی می‌باشد. از اینرو این دسته از افراد بایستی در دوره پیمانی خود در یکی از آزمون‌های استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی که توسط این سازمان برنامه‌ریزی می‌گردد (بر اساس مشاغل موجود در هر یک از آزمون‌های یاد شده)، شرکت و حدنصاب لازم را کسب نمایند.

علی اله قنبری- رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی

* این متن بخشنامه نیست و پاسخ به استعلامی است که از یکی از واحدهای سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام