آزمون تعیین صلاحیت
بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه دورکاری

دستورالعمل اجرای سریع آیین‌نامه دورکاری در دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۴۷۲۳۴/۲۰۰ مورخ ۱۶/۹/۱۳۸۹ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهر تهران

پیرو جلسه مورخ ۱۴/۹/۱۳۸۹ هیأت محترم دولت و تأکید بر اجرای سریع آیین‌نامه دورکاری در دستگاه‌های اجرایی و به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از افزایش آلودگی هوای شهر تهران، موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱- کلیه دستگاه های اجرایی مستقر در شهر تهران اعم از ملی و استانی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که حداقل ۵۰ درصد از کارکنان خود را از طریق دورکاری موضوع مصوبه مورخ ۷/۴/۱۳۸۹ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک به کار گیرند.

۲- مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه موضوع ماده ۳ آیین نامه دورکاری اقدام و تصمیمات لازم را در خصوص مشاغل قابل دورکاری و کارکنان واجد شرایط اتخاذ نموده و مفاد این بخشنامه را از تاریخ ۱۷/۹/۱۳۸۹ به مورد اجرا گذارند.

۳- مشاغل درمانی و کادر آموزشی و آموزش و پرورش و مشاغلی که ارباب رجوع دارند و دبیرخانه‌های دستگاه‌های اجرایی و موارد نگهبانی و اپراتوری سیستم‌ها و امثال آن، مشمول دورکاری نمی‌شوند.

۴- نظارت بر اجرای این بخشنامه به عهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور بوده و دستگاه‌های اجرایی، موظف به ارایه گزارش هفتگی به معاونت مزبور می‌باشند.

لطف الله فروزنده دهکردی- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام