آموزش کارکنان دولت

اعتبارسنجی مؤسسات و مراکز آموزشی غیردولتی در زمینه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان

اعتبارسنجی مؤسسات و مراکز آموزشی غیردولتی در زمینه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان (بخشنامه شماره ۹۵۱۴۲۲ مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۵ سازمان اداری و استخدامی کشور)

رؤسای محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های کشور

با سلام و احترام؛

به استحضار می‌رساند؛ در راستای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز و مؤسسات آموزشی غیردولتی در حیطه‌های موضوعی مختلف و مشارکت دادن همه‌ بخش‌ها در تأمین نیازهای آموزشی گروه‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی به ویژه گروه “طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان”، گروه‌ها و حیطه‌های آموزشی زیر به گروه ۸گانه (موضوع بخشنامه شماره ۵۱۸۷۵/۲۰۰ مورخ ۹/۱۰/۱۳۸۹ اضافه می‌گردد. از این‌رو، واحدهای استانی می‌توانند نسبت به دریافت تقاضاهای مؤسسات و مراکز آموزشی غیردولتی برای اجرای دوره‌های آموزشی در این حطیه‌ها در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت، اقدام و آنها را در فرایند اعتبارسنجی قرار دهند. لازم به توضیح است که مدیرعامل و یا یکی از اعضای هیأت مدیره مراکز و مؤسسات آموزشی متقاضی، می‌بایست دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس در یکی از رشته‌های گروه علوم تربیتی باشد.

– گروه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان:

حیطه‌های آموزشی: پیش‌دبستانی و ابتدایی (آموزش آموزگاران پیش‌دبستانی و ابتدایی)، علوم انسانی و معارف اسلامی (آموزش دبیران دروس علوم انسانی، دروس عمومی و معارف اسلامی)، علوم پایه (آموزش دبیران دروس تخصصی علوم پایه نظیر؛ ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و…)، فنی حرفه‌ای و کاردانش (آموزش هنرآموزان دروس تخصصی در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش).

شایان ذکر است با عنایت به اینکه دستورالعمل شماره ۵۱۸۷۵/۲۰۰ مورخ ۹/۱۰/۱۳۸۹ موضوع اعتبارسنجی مؤسسات و مراکز آموزشی بر اساس سیاست ها و رویکردهای جدید سازمان در حال بازنگری و تدوین مجدد توسط این امور می‌باشد، خواهشمند است چنانچه نظر و پیشنهاد مشخصی در این خصوص دارند به این امور اعلام فرمایند. بدیهی است تا ابلاغ دستورالعمل جدید، مفاد و ضوابط دستورالعمل فوق الذکر برای اعتبارسنجی مؤسسات و مراکز آموزشی به قوت خود باقی و مبنای عمل می‌باشد.

عمران رمضانی اردی- رییس امور آموزش و بهسازی نیروی انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام