شيوه نامه اجرايي ثبت و مستندسازي تجربه‌هاي مديريتي (بخشنامه شماره ۴۰۱۵/۱ مورخ ۰۱/۰۸/۱۳۹۲ مركز آموزش مديريت دولتي)

كليه دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خـدمات كشوري

با سلام و احترام ؛

پيرو بخشنامه شماره ۱۲۸۶۳/۲۰۰ مورخ ۰۵/۰۶/۱۳۹۰ معاونت محترم توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور و در راستاي اجراي بخشنامه شماره ۹۱۸۷/۹۲/۲۰۰ مورخ ۱۰/۵/۱۳۹۲ به منظور توليد دانش بومي و تجربي، حفظ سرمايه‌هاي انساني و بهره‌مندي بيشتر از قابليت ها، توانمندي ها و تجربيات مديران حرفه اي كشور از يك طرف و ايجاد فضاي امن جهت صيانت از يافته هاي گرانقدر مديران در دوره هاي مديريتي از طرف ديگر، شيوه نامه اجرايي ثبت تجربيات و توانمندي هاي مديران حرفه اي به شرح زير اعلام مي شود.

با توجه به اهميت موضوع انتظار دارد كليه مديران حره اي دستگاه هاي اجرايي، نسبت به ارسال و ثبت تجربيات مديريتي خود به منظور مستند سازي و بهره برداري در نظام اداري كشور اقدام نمايند.

الف: مدير حرفه اي: مطابق مصوبه شماره ۶۶۴۳/۲۰۶ مورخ ۲۳/۰۳/۱۳۹۰ شوراي عالي اداري به فردي اطلاق مي شود كه مسئوليت اداري و يا معاونت يكي از واحدهاي تشكيلاتي با سطح پذيري زير را عهده دار باشد.

سطح ۱ مديران حرفه اي ارشد: شامل مديران عامل شركت ها، روساي سازمان ها، مؤسسات دولتي، مراكز مستقل و سمت هاي مديريتي هم سطح؛

سطح ۲ مديران حرفه اي مياني: شامل مديران كل و معاونين آنها، فرمانداران و معاونين آنان، معاونين شركت ها، سازمان ها، موسسات دولتي و مراكز مستقل و سمت هاي مديريتي هم سطح؛

سطح ۳ مديران حرفه اي پايه: شامل رؤساي ادارات، سرپرستان، رؤساي گروه ها، بخشداران و معاونين آنها و سمت هاي مديريتي هم سطح.

۲- تجربه مديريتي: هر گونه تصميم گيري و انجام اقدامات اجرايي اداري كه از طريق بكارگيري رويكردها، شيوه ها و روش هاي جديد موجب ايجاد تغييرات زير در دستگاه متبوع گردد:

- ارتقاء سطح عملكرد

- افزايش كارايي و بهره وري

- كاهش هزينه هاي اداري و افزايش درآمدها

- پاسخگويي سريع، تكريم ارباب رجوع و افزايش رضايت آنان

- اصلاح فرايندها و روش هاي انجام كار و بهينه نمودن آنها

- مكانيزه نمودن فرايندها (تبديل فرآيندهاي دستي به مكانيزه)

ب: فرآيند ثبت تجربيات مديريتي

۱- تمامي مديران حرفه اي وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي پس از ثبت نام در بانك اطلاعات مديران، در صورت داشتن تجربه مديريتي مطابق با تعريف شيوه نامه، نسبت به تكميل كاربرگ هاي ثبت تجربيات مديريتي كه بر روي پرتابل مركز آموزش مديريت دولتي به نشاني www.smtc.ac.ir قرار گرفته است اقدام نموده و كد رهگيري دريافت نمايند.

۲- چنانچه تجربه مديران در سطح ملي و منحصر به فرد باشد مدير مي تواند گزينه درخواست كارشناس را در كاربرگ هاي ثبت تجربيات مديريتي (در پرتال مركز) انتخاب نموده تا پس از ارزيابي، نسبت به ثبت تجربيات ملي از طريق مصاحبه حضوري و تخصصي توسط مركز آموزش مديريت دولتي و با هماهنگي دستگاه ذيربط اقدام گردد.

۳- مسئوليت ثبت تجربيات جديد، اصلاح و به روز رساني تجربيات مديريتي، پس از دريافت كد پيگيري بر عهده مديران حرفه اي دستگاه هاي اجرايي مي باشد.

۴- مركز آموزش مديريت دولتي آمادگي لازم جهت ارائه خدمات آموزشي و مشاوره پيرامون نحوه تنظيم و تدوين تجربيات در سطوح مديريتي حرفه اي وزارتخانه ها را به صورت ويژه و تخصصي دارد.

ج- نحوه تعامل دستگاه هاي اجرايي

۱- شيوه نامه نحوه تعامل و تبادل تجربيات بين دستگاه هاي اجرايي براي استفاده از دانش بومي، سرمايه هاي ملي و نهادينه سازي مديريت دانش در نظام مديريتي متعاقباً اعلام مي شود.

۲- براي رفع هر گونه ابهام يا اشكال احتمالي مي توانيد با ستاد بانك اطلاعات مديران حرفه اي كشور به شماره هاي ۴۲۵۰۱۲۵۲، ۴۲۵۰۱۳۰۲ تماس گرفته يا از طريق پست الكترونيكي این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید ارتباط برقرار نماييد.

ابراهيم موسي زاده- رييس مركز آموزش مديريت دولتي

فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد.