بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

تفاهم‌نامه بيمه تضامين دفاتر پيشخوان دولت

تفاهم‌نامه بيمه تضامين دفاتر پيشخوان دولت (بخشنامه شماره 7324/90/200 مورخ 31/3/1390 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور)

احتراماً با توجه به نامگذاري سال 1390 از سوي مقام معظم رهبري (دام ظله) به جهاد اقتصادي و ضرورت رفع موانع كسب و كار بخش خصوصي و نظر به تعدد عناوين خدمات قابل ارائه در دفاتر پيشخوان دولت، تفاهم‌نامه بيمه جامع مسؤوليت دفاتر پيشخوان فيمابين شركت بيمه معلم و اين معاونت به منظور پوشش خسارات و تضمين كيفيت ارائه خدمات به مردم و شركت‌ها و دستگاه‌هاي طرف قرارداد دفاتر منعقد گرديده و نمايندگان وزراي محترم امور اقتصادي و دارايي، كشور، ارتباطات و فنآوري اطلاعات، رفاه و تأمين و اجتماعي، كار و امور اجتماعي، بازرگاني، صنايع و معادن، نيرو و نفت در جلسه مورخ 26/11/1389 با اجراي آن موافقت نموده‌اند. لذا خواهشمند است مقرر فرماييد در اجراي آيين‌نامه دفاتر پيشخوان دولت به شماره 61116/42401 مورخ 18/3/89 هيأت وزيران، از تاريخ 1/4/1390 بيمه‌نامه تضامين دفاتر پيشخوان دولت بر اساس دستورالعمل زير جايگزين ساير تضامين مأخوذه تأمين‌كنندگان خدمات از دفاتر گردد. بر اين اساس:

1- دفاتر شهري و روستايي سراسر كشور موظفند ظرف مدت يكماه پس از ابلاغ اين بخشنامه، با مراجعه به پايگاه اينترنتي bimegar.ir  ، اقدام به تهيه بيمه‌نامه تضامين نمايند.

2- تأمين‌كنندگان خدمات حداكثر از تاريخ 1/7/90 از فعاليت دفاتر فاقد بيمه‌نامه ممانعت به عمل آورده و در صورت عدم توجه مسؤول دفتر به اخطار تأمين‌كنندگان خدمات ظرف مدت يكماه ضمن تعليق قرارداد، مراتب را جهت تصميم‌گيري به كارگروه استاني منعكس مي‌نمايند.

3- تأمين‌كنندگان خدمات (دولتي، عمومي و غيردولتي)، ساير تضامين اخذ شده از دفاتر داراي بيمه‌نامه تضامين را ظرف مدت سه ماه پس از برقراري پوشش بيمه‌اي در صورت عدم موجبات ضبط يا وصول آن‌ها، وفق مقررات آزادسازي مي‌نمايند.

4- دارندگان پروانه، سالانه موظف به تمديد بيمه‌نامه تضامين قبل از اتمام اعتبار آن مي‌باشند و در صورت مشاهده تخلف، وفق مقررات نسبت به قطع خدمات دفتر تا برقراري بيمه‌نامه اقدام خواهد شد.

5- بيمه‌نامه تضامين دفاتر پيشخوان دولت از طريق پايگاه اينترنتي فوق، به صورت برخط (online  ) و الكترونيكي قابل استعلام مي‌باشد.

6- چگونگي اعلام خسارت، ارزيابي و وصول خسارات ناشي از عملكرد دفاتر بيمه‌شده بر اساس دستورالعمل‌هاي فني شركت بيمه خواهد بود كه از طريق پايگاه فوق‌الاشاره منتشر خواهد شد.

7- به سؤالات و ابهامات اجرايي دستگاه‌ها و دفاتر از طريق پايگاه اطلاع‌رساني فوق به صورت الكترونيكي پاسخگويي خواهد شد.

كارگروه‌هاي استاني مستقر در استانداري‌ها، رؤساي دستگاه‌هاي اجرايي، شركت‌هاي تأمين‌كننده خدمات و دارندگان پروانه، مسؤول حسن اجراي اين بخشنامه مي‌باشند و با متخلفين طبق مقررات رفتار مي‌شود.

لطف‌اله فروزنده- معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام