ارتقای کارکنان

اکسل محاسبه سابقه بیمه، سنوات خدمت و تجربه کارکنان

فایل اکسل محاسبه سوابق بیمه پردازی، سنوات خدمت و تجربه قابل قبول کارکنان

فرایند استخدام فرد در دستگاه های اجرایی با قبولی در آزمون استخدامی و انجام مصاحبه تخصصی شروع شده و پس از گزینش و تایید صلاحیت عمومی، با دریافت شناسه مستخدم و صدور حکم کارگزینی پایان می یابد. با شروع به کار مستخدم از تاریخ اجرای اولین حکم کارگزینی، بیمه پردازی وی شروع شده و با گذشت زمان، بر سنوات خدمت و تجربه کاری او افزوده می شود. محاسبه سنوات خدمت و تجربه قابل قبول کارکنانی که فاقد سابقه کار قبلی هستند و از بدو ورود به سازمان در پست کارشناسی قرار می گیرند کار ساده ایست.

اما در عین حال، برخی از کارکنان، قبل از جذب یا تبدیل وضعیت استخدامی دارای سوابق کاری هستند. این سوابق ممکن است در  دستگاه اجرایی دولتی یا بخش خصوصی باشد. بنابراین افراد سوابق کاری مرتبط یا غیرمرتبط با شغل فعلی خود را که با مدارک تحصیلی هم سطح یا کمتر از آنچه در هنگام استخدام ارائه داده اند را دارا هستند. لازم به ذکر است سوابق ارائه شده از حیث محل خدمت قبلی مستخدم، در یکی از دو بخش مناطق برخوردار یا محروم (کمتر توسعه یافته) قابل دسته بندی است.

محاسبه سنوات و تجربه قابل قبول برخی از کارکنان کاری زمان بر و گاهاً پر چالش است. زیرا علی رغم بیمه پردازی صورت گرفته در زمان اشتغال فرد، تنها بخشی از سوابق کاری در سنوات خدمت ایشان قابل محاسبه است. همچنین از لحاظ تجربه کاری و تاثیر گذاری آن در ارتقای شغلی و امتیاز حق شاغل، با عنایت به آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل، قسمتی از این سوابق با ضرایب مختلف قابل احتساب است. 

فایل محاسباتی پیش رو کمک می کند تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتوان تجربه قابل قبول کارکنانی که در طول دوران خدمت، تغییراتی در نوع استخدام، مدرک تحصیلی، پست سازمانی و یا محل خدمت داشته اند را محاسبه کرد.

این فایل شامل دو کاربرگ (شیت) می باشد و ورود اطلاعات در جدولی که در ابتدای کاربرگ نخست قرار دارد صورت می گیرد.

راهنمای ورود اطلاعات

شناسنامه قانون | savabegh1

این جدول دارای چهار قسمت مختلف شامل نوع سابقه کاری، تاریخ شروع سابقه، تاریخ انتهای آن و مدت زمان بین این دو تاریخ می باشد که می توان تا نه (۹) ردیف، اطلاعات مربوط به سوابق مختلف کاری را به صورت جداگانه در آن وارد نمود.

نمونه کامل شده ازجدول ورود اطلاعات

شناسنامه قانون | savabegh2

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، اطلاعات سوابق کاری کارمند، از حیث دولتی یا غیر دولتی بودن و با عنایت به ارتباط آن با پست و رشته شغلی ایشان، به صورت جداگانه و در ردیف های مجزا، با توجه به مدرک تحصیلی و محل خدمت وی (به لحاظ توسعه یافتگی) در زمان وقوع سابقه، در جدول وارد شده است.

نتایج کلی، در قالب جدول و نمودار

شناسنامه قانون | savabegh3

بعد از اینکه اطلاعات سوابق در جدول مربوطه وارد شد، نتایج کلی محاسبات در قالب بیمه پردازی، سنوات خدمت و تجربه قابل قبول، به تفکیک سال، ماه و روز، بصورت جدول و نمودار مقایسه ای، در قسمت دوم از کاربرگ اول نمایش داده خواهد شد. (تصویر بالا)

جزئیات نتایج، در قالب جدول

شناسنامه قانون | savabegh4

در کاربرگ دوم نتایج بدست آمده، بصورت تفکیک شده و با جزئیات کامل و در قالب جدول (تصویر بالا) و نمودار (تصویر پایین) نمایش داده می شود.

جزییات نمایش در قالب نمودار

شناسنامه قانون | savabegh5

 

در نمودار بالا براحتی دیده می شود که خدمت مرتبط در بخش خصوصی، در سنوات خدمت کارکنان و همچنین خدمت غیر مرتبط در بخش خصوصی، در تجربه قابل قبول کارمند قابل محاسبه نیست.

احساس نیاز به نرم افزار محاسبه تجربه کارکنان و همچنین عدم وجود آن باعث شد تا به فکر ساخت فایل اکسل محاسباتی در این زمینه بیفتم. با وجود تلاش بسیار و بازنگری چندین باره، مطمئناً فایل ارائه شده خالی از ایراد نیست. از کارشناسان و صاحب نظران گرانقدر خواهشمندم تا پیشنهادات و نظرات سازنده خود را از اینجانب دریغ نفرمایند.

 

شناسنامه قانون | دانلود فایل اکسل

تهیه و تنظیم: صیاح الدین شهدی

کارشناس کارگزینی سازمان هواشناسی کشور

[email protected]

 

از همین نویسنده:

– اکسل محاسبه نحوه افزایش حقوق و مزایا در سال 1397 به همراه: محاسبه حکم کارگزینی و فیش حقوقی

1 دیدگاه

  1. بسیار ممنون و سپاسگزارم که این دید باز در شما وجود دارد امیدوارم همیشه در کارهایتان موفق و سربلند باشید فایل اکسل محاسباتی شما از همکار دید تنگی که حق همکار را ضایع می کند بسیار زیبا و متین بیان کننده مطلب می باشد .روح اله هاشم بیگی از ایلام 1400/10/05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام