آزمون تعیین صلاحیت
ساختارها و تشکیلات دستگاه‌های اجرایی

طرح استقلال حراست نهادها و دستگاه‌های اجرائی

طرح استقلال حراست نهادها و دستگاه‌های اجرائی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراماً طرح ذیل که به امضای ۴۵ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

مدت زیادی است که در ادارات و سازمانها مشکلاتی وجود دارد که غالبا مربوط به مدیریت های کلان و خُرد آن مجموعه می باشد. در واقع چون مسؤولین حراستهای ادارات و سازمان ها توسط مدیران بالادستی آنان انتخاب میگردند لذا مسؤولین حراست ها برای برخورد مناسب و درخور جرم شرایط مناسب را ندارند. حراست باید مستقل و به دور از تعارفات به دنبال منافع مردم و حفظ حریم و امنیت شغلی و خصوصی و عمومی کارمندان زحمت کش و مردم عزیز باشد. حراست یعنی بدون در نظر گرفتن منافع مدیران بالادستی و اشخاص حقیقی و حقوقی از حریم ادارات و سازمان ها و کل مجموعه و حتی مدیران با انصاف و پاکدست حمایت و صیانت نماید.

چگونه یک فردی که به عنوان مسؤول حراست توسط مدیر بالا دستی همان محل خدمت خود انتخاب می شود و قرار است مدتی در همان شغل باقی بماند ولیکن از تخلفات مدیری که او را انتخاب کرده است چشم پوشی نکند؟ چه بسیارند عزیزانی که پس از اعلام تخلف مدیر محل خدمت خود در اولین فرصت عذرش به بهانه‌های مختلف خواسته و از شغلش برکنار شده است. لذا برای حفظ جایگاه حراست و از بین بردن هرگونه ملاحظات در نادیده گرفتن جرائم بعضی از مدیران و یا افراد خاص وهمچنین جلوگیری ازهرگونه فساد اداری این طرح تنظیم شده است تا مسولین حراست‌های ادارات و سازمانها مستقیما با انتخاب شورایی متشکل از وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعیین گردند.

لذا طرح ذیل تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد:

طرح استقلال حراست نهادها و دستگاههای اجرائی

ماده واحده– مدیران حراست کلیه نهادها و دستگاههای اجرائی، توسط شورایی متشکل از رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب می‌گردند.

 

2 دیدگاه

  1. طرح حراست ها از سال 1387 در قالب اصل هشتاد و پنج قانون اساسی بررسی و پس از تصویب در کمیسیون داخلی ذیربط، مقرر بود به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجراء گردد لکن به دلایل نا معلوم و علی رغم تصویب کمیسیون مربوطه، طرح یاد شده همچنان بلا تکلیف می باشد.
    با توجه به اهمیت و نقش بی بدیل حراست ها در ساختار و بدنه تشکیلات دولتی از منظر مقابله با مفاسد اداری، حفظ ارزش های نظام اسلامی و همچنین مقابله با هرگونه نفوذ عناصر معاند به مراکز دولتی در جهت جاسوسی، خرابکاری و …، ضروری است مجلس محترم با درک شرایط اشارت رفته، اقدامات لازم را در جهت تهیه و ابلاغ قانون کارآمدبرای حراست ها اقدام و استحکام بخشی به جایگاه مزبور اقدام نماید.

  2. سلام از ۸۷ بدنبال این طرح هستند ولی متاسفانه مافیای قدرت نمیخان کسی مزاحمشون بشه و‌نه‌مجلس و‌نه دولت اراده این طرح ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام