نمونه قراردادها

نمونه قرارداد استخدام پیک موتوری

نمونه قرارداد کار – استخدام پیک موتوری

بسمه تعالی

این قرارداد منطبق با قانون کار جمهوری اسلامی ایران میان کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان و کارگر منعقد می گردد.

۱- مشخصات طرفین :

۱-۱ کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

آقا/خانم/شرکت ……… فرزند ……. شماره شناسنامه(ش.ش) ………… شماره ثبت ……….. به نشانی …………………….کد پستی ……… .

۲-۱ کارگر/کارمند

آقا / خانم ………. فرزند ……… متولد ………. شماره شناسنامه(ش.ش) ……….. شماره ملّی ……….. میزان تحصیلات …………. نوع و میزان مهارت ………….. به نشانی ……………… کد پستی …………. .

۲- نوع قرارداد :

o قرارداد غیرموقت یا دائمی

o قرارداد موقت یا مدت معین

o قرارداد معین

o قرارداد آزمایشی

o قرارداد آموزشی

۳- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه ای که کارگر/کارمند به آن اشتغال می یابد :

۱-۳ نقل و انتقال مرسولات و کالاهای پستی به اقصی نقاط شهر …..

۲-۳ مجری متعهد می گردد در اسرع وقت خود را به محل مبدأ رسانیده و با دریافت مرسوله از مشتری، در کوتاه ترین زمان ممکن با رعایت نکات ایمنی به مقصد رسانیده و تحویل دهد.

۳-۳ مجری می بایست در انتقال مرسولات و کالاها به کلیه نکات ایمنی مندرج در این بخش توجه نموده و به آن عمل نماید:

۱-۳-۳ حمل بار و مرسوله پستی با وزن تقریبی حداکثر …. و ابعاد ……. سانتیمتر باشد.

۲-۳-۳ به هنگام جابه جایی مرسولات پستی به هیچ وجه اقدام به مسافر کشی با موتور سیکلت ننماید.

۳-۳-۳ موتورسیکلت مجری می بایست تحت بیمه شخص ثالث قرار داشته باشد.

۴-۳-۳ عدم حمل هر گونه بار و مرسوله غیر مجار نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، مواد روانگردان، انواع سلاح اعم از سرد و گرم، مواد اشتعال زا .

۵-۳-۳ عدم حمل بدون اخذ مجوز از شرکت اشیاء قیمتی نظیر طلا و جواهرات، عتیقه، اسناد تعهد آور بانکی نظیر چک، سفته، … وجه نقد .

۶-۳-۳ عدم حمل هر گونه سند رسمی و یا غیر رسمی صادر شده از ارگان های دولتی یا خصوصی نظیر شناسنامه، کارت ملی، بیمه نامه، سند ملک و … .

۴-۳ مجری می بایست در راستای انجام کار و حمل مرسوله کلیه نکات ایمنی و راهنمایی رانندگی و همچنین ضوابط عرفی در خصوص حمل بار را با دقت نظر در توضیحات درخواست دهنده رعایت نموده و در این خصوص کوشش لازمه را ورزد. در غیر اینصورت مسئولیت ایراد خسارت بر عهده شرکت نیست.

۵-۳ مجری متعهد می گردد در صورت بروز هر گونه مانع در راستای عدم تحویل مرسوله یا کالا به دست مشتری، مراتب را سریعاً به شرکت اطلاع دهد.

۶-۳ مجری می بایست به هنگام انجام کار از تجهیزات ایمنی راکب موتور، نظیر کلاه ایمنی، باکس و …. بهره مند باشد.

۷-۳ مجری می بایست در صورتی که مبالغ جابه جایی مرسولات را به صورتی آنلاین دریافت می کند، …. درصد از آن را به حساب اعلامی از سوی شرکت واریز نماید و در صورتی که بخشی از مبالغ به صورت نقدی بوده، در روزهای ….. به شرکت بخش ….. مراجعه نموده و نسبت به پرداخت حق الزحمه شرکت مبادرت نماید.

۸-۳ مجری در طول سفر و جابه جایی مرسولات مشتریان، مرسولات در ید مجری(پیک موتوری) امانت می باشد و می بایست تمام سعی و کوشش خویش را بسیج نماید تا آسیب به آن ها وارد نگردد. در غیر اینصورت مسئولیت هر گونه آسیب وارده در طول مسیر جابه جایی، به استثنای قوای قاهره بر عهده مجری است.

۴- محل انجام کار :

مرکز اصلی محل فعالیت مجری، اقامتگاه اداری شرکت است و درصورت وجود سفارش برای جابه جایی مرسولات به درخواست شرکت توسط مجری در هر نقطه از شهر جامه عمل پوشانده خواهد شد.

۵- تاریخ انعقاد قرارداد :

………………………………………….

۶- مدت قرارداد : …………………….

۷- ساعات کار : ……………………….

 ( میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می گردد. ساعات کار نمی تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود لیکن کم تر از آن مجاز است).

۸- حق السعی :

۱-۸ مزد ثابت/مبنا روزانه/ ساعتی …………………………….. ریال (حقوق ماهیانه ………………. ریال).

۲-۸ پاداش افزایش تولید و بهره وری در حرفه تخصصی با عنایت به تخصص کارگر/کارمند …………………………ریال که طبق توافق طرفین قابل پرداخت است.

۳-۸ شرح سایر مزایا و امتیازات …………………………………………… .

۹- حقوق و مزایا به صورت هفتگی/ماهیانه کارگر/کارمند به حساب شماره …………… شعبه ……………………… توسط کارفرما یا نماینده قانونی ایشان پرداخت می گردد.

۱۰- بیمه :

به موجب شماره بیمه ……. کارگر در تاریخ ……. تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

(به موجب ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما مکلف است کارگر را نزد سازمان تامین اجتماعی و یا سایر دستگاه های بیمه گذار بیمه نماید).

۱۱- عیدی و پاداش سالانه :

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار -مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی- به ازای یک سال کار معادل شصت روز مزد ثابت/مبنا (تا سقف نود روز روزانه قانونی کارگران) به عنوان عیدی و پاداش سالانه به کارگر پرداخت می شود. کار کم تر از یک سال تمام میزان عیدی و پاداش و سقف مربوط به نسبت محاسبه خواهد شد.

۱۲- حق سنوات یا مزایای پایان کار :

به هنگام فسخ یا خاتمه کار حق سنوات براساس نسبت کارکرد کارگر پرداخت می شود.

۱۳- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد :

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

۱۴- سایر موضوعات مندرج در قانون کار و مقررات تبعی از جمله استحقاقی، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه عائله مندی نسبت به این قرارداد اعمال خواهد شد.

۱۵- این قرارداد در ….. نسخه و ….. صفحه تنظیم می شود که یک نسخه نزد کارفرما، یک نسخه نزد کارگر، و نسخه های دیگر در اختیار ….. قرار خواهد گرفت.

 

محل امضاء و اثر انگشت کارفرما/یا نماینده قانونی ایشان                                               محل امضاء و اثر انگشت پیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام