آزمون تعیین صلاحیت
بخشنامه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور

مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی

مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی (بخشنامه شماره ۳۶۸۸۴۹ مورخ ۲۱/۷/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

پیرو بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ  ۰۵‏/۰۶‏/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به بند (۶) مصوبات چهلمین جلسه ستاد ملّی مدیریت کرونا مورخ ۱۹‏/۷‏/۱۳۹۹ که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

6- مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی تهران

1/6- مسئولان ادارات و مأموران حراست،‌ نگهبانی‌ها و مسئولان کنترل ورود و خروج در کلیه دستگاه‌های حکومتی و عمومی غیردولتی موظف هستند از ورود مراجعان و کارکنانی که از ماسک بهداشتی استفاده نمی‌کنند جلوگیری نمایند.

2/6- عموم مراجعه‌کنندگان می‌توانند ناظران بهداشتی را نسبت به اعلام شکایت از عدم رعایت مقررات بهداشتی یا ارزیابی خود از میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط ابلاغی در دستگاه‌های حکومتی و عمومی غیردولتی مطلع نمایند.

3/6- در صورتیکه بازرسان بهداشتی و مسئولان ذی‌ربط با توجه به گزارش‌ها و ارزیابی‌های دریافتی از مردم و بازرسی‌های نوبه‌ای و سرزده، بی‌مبالاتی کارکنان مسئول ورود و خروج به ادارات (حراست، نگهبانی و نظایر آن) را گزارش کنند، مجازات‌های مقرر در مصوبه جلسه سی و سوم ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 25/5/1399 (موضوع بخشنامه شماره 290823 مورخ 5/6/1399 سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد خاطیان اعمال خواهد شد.

4/6- در صورتی‌که بازرسان بهداشتی یا حراست‌ها با توجه به گزارش‌ها و ارزیابی‌های دریافتی از مردم و بازرسی‌های نوبه‌ای و سرزده، بی‌مبالاتی مدیران واحدهای اداری را در رعایت ضوابط ابلاغی و پروتکل‌های بهداشتی گزارش کنند، پرونده خاطیان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منعکس خواهد شد.

۱- مسئولان ادارات، مأموران حراست و نگهبانی، و مسئولان کنترل ورود و خروج در کلیه ادارات دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی موظفند از ورود مراجعان و کارکنانی که از ماسک بهداشتی استفاده نمی‌کنند به محیط‌‎های اداری جلوگیری کنند. هرگونه ارائه خدمات به اینگونه مراجعان نیز توسط مسئولان و کارکنان ادارات ممنوع می‌باشد.

۲- درصورت مشاهده هرگونه بی‌مبالاتی مسئولان ادارات و کارکنان مسئول ورود و خروج به ادارات و یا دریافت گزارش عدم‌ رعایت بند فوق از سوی بازرسان بهداشتی و مسئولان ذیربط، مجازات‌های مقرر در بند (۱) بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۵‏/۶‏/۱۳۹۹ این سازمان در مورد خاطیان اعمال خواهد شد و درصورتی که عدم رعایت ضوابط ابلاغی ناشی از بی‌مبالاتی مدیران و مسئولان واحدهای اداری باشد، پرونده آنان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منعکس خواهد شد.

۳- مقامات موضوع ماده (۱۲) قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مسئولان و مدیرانی که اختیارات موضوع ماده (۱۲) برای اعمال مجازات‌ها به آنان تفویض شده است و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های اجرایی موظفند خارج از نوبت به گزارش‌های مربوط به تخلفات موضوع این بخشنامه و بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۵‏/۶‏/۱۳۹۹ رسیدگی و گزارش اقدامات خود را به صورت ماهانه از طریق مسئولان هماهنگی هیئت‌های دستگاه به دبیرخانه هیئت عالی نظارت ارسال کنند.

۴- این بخشنامه در کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و واحدهای تابعه آن‌ها که در تهران بزرگ مستقر هستند و ادارات کل استان تهران و دیگر ادارات و واحدهای اداری مستقر در شهر تهران لازم الاجرا و مسئولیت اجرای آن برعهده مدیران و مسئولان ادارات در سطوح مختلف و واحدهای حراست است.

جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام