آزمون تعیین صلاحیت
بخشنامه‌های سازمان اداری و استخدامی کشور

الزام به استفاده از ماسک در ادارات، بانک‌ها و مراکز خدمات عمومی

الزام به استفاده از ماسک در کلیه ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی (بخشنامه شماره ۱۷۷۱۸۸ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)

دانلود فایل پی‌دی‌اف بخشنامه

بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

با توجه به نگرانی‌های موجود در خصوص بازگشت و شیوع مجدد بیماری کرونا، به ویژه در مناطقی که وضعیت آنها از لحاظ شرایط بیماری و عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی «قرمز» اعلام شده است و در اجرای بندهای (۳)، (۴)، (۵) و (۸) مصوبات بیست و هفتمین جلسه مورخ ۱۴/۴/۱۳۹۹ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به شرح زیر به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

3- استفاده از ماسک در مشاغل گروه‌های 3 و 4 تمامی ادارات و بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است.

4- مسئولیت اجرای بند 3 به عهده مسئولان ادارات و مؤسسات و مالکان اماکن و وسایل ارائه خدمات می‌باشد و در صورت تخلف پس از دوبار تذکر، فعالیت متخلفان برای یک هفته تعطیل خواهد شد.

5- مراجعین در صورت عدم استفاده از ماسک در موضوع بند 3 از دریافت خدمت محروم می‌شوند.

8- در پیاده‌سازی دولت الکترونیک تسریع شود.

موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می‌گردد:

۱- استفاده از ماسک در تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاریخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ برای کلیه ارباب رجوع و کارکنان الزامی است.

۲- مسئولان ادارات و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی مکلفند ضمن راهنمایی مراجعان و متقاضیان دریافت خدمات در خصوص رعایت کامل دستو‌رالعمل‌های بهداشتی محیط اداری، از ورود کسانی که فاقد ماسک هستند به محیط ادارات و مراکز ارائه خدمات و واحدهای عملیاتی جلوگیری نموده و خدمات مورد درخواست آنان را ارائه نکنند.

۳- کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و مراکز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی ملزم به استفاده از ماسک در محل کار بوده و در صورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت به عمل خواهد آمد. بدیهی است هر نوع عدم همکاری در این زمینه از سوی کارکنان که منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار گردد غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

۴- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن اقدام لازم در خصوص بندهای (۳) و (۴) بخشنامه شماره ۷۳۴۵۵۵ مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۹ این سازمان، در خصوص تسریع در پیاده سازی دولت الکترونیک و استقرار سامانه‌ةا و فرایندهای الکترونیکی مرتبط با مأموریت‌ها و وظایف خود اقدام لازم و مؤثر به عمل آورند تا در انجام وظایف دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوع تسریع و تسهیل گردد.

جمشید انصاری- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام