تسهیلات و کمک های رفاهی

آیین نامه چگونگی اداره باشگاه های رفاهی کارمندان دولت

آیین نامه چگونگی اداره باشگاه های رفاهی کارمندان دولت (تصویب‌نامه شماره ۶۰۹۰۰/ت۱۸۲۷۰هـ مورخ ۱۳۷۶/۰۴/۳۰ هیئت وزیران با اصلاحات و الحاقات بعدی)

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۴/۱۳۷۶ بنا به پیشنهاد شماره ۱۹۳۸/د مورخ ۱/۴/۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد وسی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره (۳۵) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۷۳- آیین نامه چگونگی اداره باشگاه های رفاهی کارمندان دولت را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه چگونگی اداره باشگاه های رفاهی کارمندان دولت

ماده ۱ (اصلاحی مورخ ۷/۴/۱۳۷۷)- به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در امر اداره و بهره برداری از آن دسته از باشگاههایی که به عنوان باشگاه‌های رفاهی کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص می‌یابند و ایجاد زمینه لازم در جهت فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای استفاده بهینه کارمندان دولت و خانواده‌‌های آنان و وظیفه بگیران از اوقات فراغت خود و ایجاد انگیزه‌‌های خدمتی و افزایش بهره وری، همچنین نظارت بر چگونگی اداره باشگاه‌های یاد شده، شورای رفاه کارمندان دولت مرکب از دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور- به عنوان رییس شورا- رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی- به عنوان دبیر شوراـ تشکیل می‌شود.

تبصره- شورای رفاه کارمندان استان مرکب از استاندار- به عنوان رییس شوراـ ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی استان- به عنوان دبیر شوراـ و نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور در استان است و عهده دار وظایف یاد شده می‌باشد.

ماده ۲- سازمان امور اداری و استخدامی کشور با هماهنگی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی و سایر سازمان‌های ذی ربط پیشنهاد‌های لازم را به منظور اعطای تسهیلات ضروری برای اجرای هرچه بهتر این تصویبنامه به دولت ارایه می‌کند.

ماده ۳ (اصلاحی مورخ ۷/۴/۱۳۷۷)- کلیه مستخدمان رسمی، ثابت، پیمانی و قراردادی تمام وقت مستخدمین بازنشسته و وظیفه بگیران وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که خواهان استفاده از تسهیلات باشگاه هستند، می‌توانند به عضویت باشگاه در آیند. چگونگی عضویت در باشگاه توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.

ماده ۴- در صورت عضویت کارمند در باشگاه ۵۰% از هزینه‌‌های مربوط توسط وی و ۵۰% باقیمانده توسط دستگاه متبوع مستخدم تأمین می‌شود.

تبصره- مبنای محاسبه سهم کارمند و دستگاه متبوع، هزینه تمام شده تسهیلات ارایه شده با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ماده ۵- سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبار لازم را برای تأمین ۵۰% سهم دستگاه در قوانین بودجه سالانه تحت عنوان «امور رفاهی کارکنان دولت» پیش بینی کند.

ماده ۶- باشگاههایی که در حال حاضر توسط دستگاه‌ها اداره می‌شوند، تابع مقررات مربوط به خود هستند.

معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام