وزارت صنعت، معدن و تجارت

ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) و پرداخت حقوق و عوارض دولتی

تعیین تکلیف تجهیزات استخراج رمز ارز موجود در کشور (تصویبنامه شماره ۳۹۲۲۸/ت۵۷۳۷۳هـ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ هیئت وزیران)

وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت دادگستری

معاونت حقوقی رییس‌جمهور- ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

نهاد ریاست جمهوری

هیئت وزیران در جلسه ۸/۴/۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس‌جمهور و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- کلیه دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) مکلفند ظرف یک ماه از زمان اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد و نوع دستگاه‌هایی که در مالکیت آنها می‌باشد در سامانه‌ای که وزارت مذکور تعیین می‌نماید، مطابق برگه (فرم) موجود در این سامانه اقدام نموده و حسب مورد از طریق درگاه اینترنتی تعبیه شده در همین سامانه، نسبت به پرداخت کلیه حقوق و عوارض دولتی اقدام نمایند.

۲- در صورتی که دارندگان دستگاه‌های استخراج رمز  ارز (ماینر) ظرف مهلت مقرر در این تصویبنامه نسبت به اعلام و ثبت دستگاه‌ها و پرداخت حقوق و عوارض دولتی مرتبط با آن اقدام نمایند، سازمان تعزیرات حکومتی پرونده‌های موجود را مبتنی بر دستورالعمل موضوع این تصویبنامه تعیین تکلیف خواهد نمود.

۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ عملیاتی شدن سامانه بند (۱) این تصویب‌نامه، فهرست مراکز دارای جواز تأسیس در این صنعت را اعلام نماید. دارندگان دستگاه‌ها مکلفند از تاریخ اعلام فهرست مذکور، ظرف یک ماه تمام دستگاه‌های خود را به مراکز یادشده تحویل نمایند یا نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند. مراکز تحویل گیرنده مکلفند رسید تحویل را در سامانه مذکور بارگذاری نمایند. نگهداری از دستگاه‌ها در مراکز فاقد مجوز ممنوع است.

۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است دستورالعمل نحوه اعطای مجوز فعالیت و درگاه آن را ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه در درگاه ملی مجوزهای کشور (سامانه G۴b) بارگذاری نماید.

۵- دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه از جمله تطبیق مشخصات دستگاه‌های اظهارشده با مشخصات دستگاه‌های تحویل داده شده و همچنین تطبیق آنها با استانداردهای ابلاغی، با پیشنهاد دبیرخانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، ظرف یک ماه به تصویب ستاد یاد شده می‌رسد.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

مقررات مرتبط:

آیین‌نامه فرایند ماینینگ بیت کوین و استفاده از رمزارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام