وزارت نفت و نیرو

نحوه حضور و برنامه کاری کارکنان صنعت نفت از آذرماه (کرونا)

شرایط حضور کارکنان نفت در محیط کاری با توجه به شیوع گسترده کرونا 

پیرو بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷ آبان ماه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی با موضوع تصمیمات چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی و ادرات از تاریخ اول آذرماه ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ به شرح زیر ابلاغ شد.

 جزئیات این طرح به شرح زیر است:

۱- واحدهای تولیدی، بهره برداری و انتقال نفت و گاز، پالایشگاه های نفت و گاز، تلمبه خانه ها و مراکز تقویت فشار گاز، انبارها و تاسیسات پخش، واحدهای NLG، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه ها و موارد مشابه در شمول این بخشنامه قرار ندارند.

۲-  تشخیص خدمات ضروری و خدمات عادی در صنعت نفت با «ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹» است. با توجه به فوریت و تا قبل از نهایی شدن موضوع توسط ستاد مذکور، هریک از مدیران، روسا و سرپرستان واحدها با توجه به ضرورت استمرار چرخه انجام ماموریت ها شامل انجام عملیات و ارائه خدمات اصلی مشخص شده، نسبت به کاهش حضور کارکنان تحت مدیریت براساس تقسیم بندی وضعیت سه گانه هشدار (زرد، نارنجی و قرمز) و میزان مجاز حضور کارکنان (جدول ذیل) اقدام نمایند.

وضعیت شهرها/ وضعیت فعالیت زرد
(میزان حضور کارکنان)
نارنجی
(میزان حضور کارکنان)
قرمز
(میزان حضور کارکنان)
ضروری ۱۰۰٪ دو سوم ۲/۳ ۵۰%
عادی دو سوم ۲/۳ ۵۰% یک سوم ۱/۳

– وضعیت هشدار شهرها بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملی کرونا که به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود. با ابلاغ هفتگی «ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ » برای هفته های بعد ملاک اقدام است.

ببینید: شهرهای قرمز، نارنجی و زرد از لحاظ مخاطره شیوع کرونا

– تعیین نوع فعالیت ها اعم از ضروری و عادی از سوی ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید۱۹ انجام خواهد شد.

۳- با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان، اولویت با اجرای مقررات دورکاری بوده و کاهش حضور سایر کارکنان تا سقف میزان مندرج در جدول مشمول «ضوابط مرخصی ارفاقی شرایط ویژه کرونا» خواهد بود.

۴- ضمن تاکید بر لزوم رعایت سایر مراتب مورد اشاره در بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور، مجددا یادآوری می شود کاهش حضور کارکنان به هیچ عنوان نباید منجر به ایجاد وقفه و خلل در انجام عملیات اصلی صنعت نفت شامل تولید، بهره برداری، انتقال، پالایش، توزیع و … و همچنین ماموریت های فرعی شرکت ها/ مدیریت ها گردد.

مدیر کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام