آزمون تعیین صلاحیت
وزارت کشور

آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری (تصویبنامه هیأت وزیران)

 آیین نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­ های شهری (تصویبنامه هیأت وزیران)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،هیئت دولت در جلسه امروز خود به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس­ جمهوری، آیین ­نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت­های شهری را با هدف کمک به رشد مشاغل مولد و توسعه اقتصاد شهر و نیز نظم­ بخشی و ایمن­ سازی و سازگاری فعالیت ­ها با یکدیگر و رفع مزاحمت فعالیت­ ها، به تصویب رساند.

هماهنگی بخش‌های مختلف شهر و ایجاد شهری سالم و توسعه یافته و همچنین توجه به رشد سریع و بی‌رویه صنایع و خدمات در درون و پیرامون شهرها، از جمله ضرورت­ های این تصمیم است.

به موجب آیین­ نامه مذکور، شهرداری موظف است به منظور ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیندکار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نماید.

همچنین دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های صنفی موظفند از صدور مجوز جدید و یا تمدید پروانه فعالیت برای مشاغل و صنوف فوق الذکر برای استقرار در محل های غیرمجاز خودداری نمایند.

دولت، شهرداری­ ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را موظف کرد به منظور استفاده از ابزارهای تشویقی (از جمله تعیین محل جدید استقرار، تأمین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی)، برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف موضوع این ماده برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

همچنین صاحبان مکان­ های برجای مانده از مشاغل منتقل شده در شهر می­ توانند با مساعدت دستگاه ­های ذی­ربط و شهرداری به فعالیت­ های غیر مزاحم منطبق با طرح های جامع و تفصیلی شهر مربوط تغییر فعالیت بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام