وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر

قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر (مصوب ۸/۳/۱۳۹۲ مجلس شوراي اسلامي)

وزارت امور اقتصادی و دارایی – معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور

«قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۹۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۷۶۷۷/۱۷۶ مورخ ۲۵/۳/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر

ماده واحده- به منظور حفظ امنیت غذایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت موظف است در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تأمین و از طریق دستگاههای مزبور توزیع نماید.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل سهم دهک های درآمدی بالا از یارانه‌های موضوع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تأمین و در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود. اجرای این قانون نافی پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیست.

تبصره- آیین‌نامه اجرائی این قانون توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۹۲ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی- علی لاریجانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام