وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دستورالعمل صدور پروانه مطب پزشکان

دستورالعمل صدور پروانه مطب پزشکان (بخشنامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

رئیس / سرپرست محترم دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی….

سلام علیکم

به اطلاع می‌رساند براساس بند «ب» ماده ۳۶ قانون برنامه پنجم توسعه و با در نظر گرفتن ماده ۶۲ همان قانون مبنی بر حذف مجوزهای غیر ضروری و نیز بند «ن» ماده ۳ قانون سازمان نظام پزشکی و با توجه به بازبینی کلیه قوانین و دستورالعمل‌های موجود درخصوص صدور پروانه‌ها و تائیدیه دفتر امور حقوقی در این خصوص برنامه «صدور پروانه دائم و موقت» برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی که تاکنون این پروانه‌ها را دریافت می‌کرده‌اند ملغی شده و پروانه دائم و موقت صادر نخواهد شد. لذا از این پس لازمه صدور پروانه مطب، مجوز دفتر کار و اشتغال، ارائه پروانه دائم و یا موقت نمی‌باشد بلکه ارائه مدارک حسب مورد شامل: دانشنامه یا گواهینامه پایان تحصیلات، تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان، پایان طرح و یا معافیت از آن و اعلام وضعیت خدمات سربازی کافی خواهد بود.

لازم به ذکر است ایجاد سامانه الکترونیکی برای ورود اطلاعات کلیه فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی دردست اقدام می‌باشد. بدیهی است از این پس، مدارک مورد تائید وزارت متبوع و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهت فعالیت فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی به صورت مستقل و یا در موسسات پزشکی و اعطای هرگونه تسهیلات به این گروه، پروانه مطب و یا مجوز دفتر کار، اشتغال و یا مدارک اعلام شده فوق‌الذکر خواهد بود.

مقتضی است دستور فرمایید از زمان ابلاغ این بخشنامه، از ارسال مدارک مرتبط در این زمینه به معاونت درمان وزارت متبوع اکیداً خودداری فرمایند.

دکتر سیدحسن هاشمی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام