وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰

شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قرارداد شاغل در واحدهای آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ (بخشنامه شماره ۴/۷۱۰ مورخ ۱۱/۲/۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش)

شناسنامه قانون | %D8%AB%D8%A8%D8%AA %D9%86%D8%A7%D9%85 %D9%86%D9%82%D9%84 %D9%88%D8%A7 %D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA %D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86 1

اداره کل آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام؛

در راستای عدم تمرکز، افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی مناطق آموزشی، همچنین افزایش رضایت شغلی و کمک به تأمین رفاه و آسایش نسبی فرهنگیان محترم، شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قرارداد کار معین شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ با رعایت موارد زیر ابلاغ می‌گردد.

بخشنامه نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰

فرایند نقل و انتقال

فرآیند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مطابق جدول زمان بندی پیوست، در بازه زمانی ۱۵/۲/۱۴۰۰ لغایت ۳۱/۳/۱۴۰۰ انجام خواهد شد. مبنای انتقال در سامانه جامع منابع انسانی (HRM) عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد می‌باشد. در ضمن نقل و  انتقال درون استانیريال با رعایت ضوابط و مقررات مربوط، در بازه زمانی ۱۱/۲/۱۴۰۰ لغایت ۱۵/۳/۱۴۰۰ به اداره کل آموزش و پرورش استان ها تفویض می‌گردد.

ضوابط و مقررات انتقال دائم برون استانی:

نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ لازمه انتقال دائم است، بر اساس فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ده سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت درمناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ارائه درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی نمی‌باشند.

تبصره ۱: سنوات انتقال متقاضیانی که در سال‌های گذشته به صورت موقت منتقل شده اند، جزو مدت خدمت تعهد برای آموزش و پرورش منطقه مبدأ محسوب نمی‌گردد.

تبصره ۲: مدت سوابق خدمت به صورت حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مأموریت به سایر دستگاه ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … به عنوان سنوات ایفای تعهد یا سوابق موردنیاز برای انتقال محسوب نخواهد شد.

ضوابط و مقررات انتقال موقت برون استانی:

دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی.

انتقال استثنای برون استان:

۱- همسر جانباز متقاضی انتقال به محل اشتغال یا سکونت جانباز (با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات و جانبازان)

۲- زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر با حداقل ۲ سال سنوات تجربی

بدیهی است نوع انتقال این گروه از متقضایان در صورت نداشتن تعهد خدمت به صورت دائم (با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات) و در غیر اینصورت موقت می باشد.

انتقال نیروی قراردادی:

انتقال این نیروها در صورت داشتن حداقل (۵) سال سنوات تجربی با موافقت و هماهنگی ادارات کل مبدأ و مقصد و سایر مقررات از جمله تأمین اعتبار در اداره کل مقصد (با هماهنگی ادارت بودجه) و رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات بلامانع است.

وظایف متقاضیان:

۱. ثبت اطلاعات، تکمیل فرم امتیازبندی و بارگذاری مدارک و مستندات لازم در سامانه پروفایل کارکنان به آدرس profile.medu.ir

۲. مدیران، معاونین و سایر عوامل اجرایی واحدهای آموزشی و نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال به صورت آموزشی، باید در رشته شغلی اصلی خود اقدام به ثبت درخواست انتقال نمایند.

۳. انتخاب حداقل (۱) و حداکثر (۵) مقصد انتقال از یک استان به ترتیب اولویت به همراه نوع انتقال (دائم یا موقت).

۴. دقت در ثبت درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی با توجه به عدم امکان تغییر و اصلاح اطلاعات پس از پایان مهلت ثبت نام.

ملاحظات:

۱- به استناد ماده (۹) مصوبه شماره ۹۸۷۰۴/ت۵۴۳۵۷ مورخ ۲/۹/۹۹ هیئت محترم وزیران منضم به بخشنامه شماره ۴۶/۷۱۰ مورخ ۲۰/۱۰/۹۹ انتقال دائم به کلانشهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنع بوده و صرفاً درخواست مأموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی می‌باشد. لذا متقاضیان انتقال به این شهرها فقط مجاز به ارائه درخواست مأموریت (انتقال موقت) می‌باشند. ضمناً به منظور رفع محدودیت اعلام شده، موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است و به محض حصول نتیجه، مراتب به نحو متقضی اطلاع رسانی خواهدشد.

۲. ادارات شهرستان‌ها و مناطق مقصد، مکلفند قبل از پایان دوره انتقال موقت افراد منتقل شده، نسبت به صدور حکم پایان مأموریت و اطلاع رسانی به افراد ذینفع اقدام و در صورت عدم تمدید انتقال، از سازماندهی و صدور ابلاغ تدریس برای آنان خودداری نمایند. ادارات شهرستان ها و مناطق مبدأ نیز موظفند پس از پایان تاریخ انتقال، نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد اقدام نمایند. بدیهی است هر گونه قصور در این خصوص قابل پیگیری می باشد.

۳. انتقال نیروهای آموزشی به واحدهای اداری به صورت دائم (با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات) بوده و انتصاب متعهدین خدمت امکان پذیر نمی باشد. ضمناً انتصاب در پست های اداری صرفاً با تغییر رسته و رشته شغلی انجام می‌شود، بنابراین در مکاتبات ارسالی به ستاد، لازم است فرم های موافقت با تغییر رسته و انتصاب به همراه نامه ارسال شود.

تبصره: تغییر نوع انتقال نیروهای انتقالی، از آموزشی به اداری در طول سال تحصیلی امکان پذیر نمی باشد.

۴. انتقال کارکنان مشمول بخشنامه شماره ۲۳۰ آذ مصوب سال ۱۳۵۸ (شاغل در ادارات) به منظور انتصاب در پست های مصوب اداری آموزش و پرورش استان مقصد در صورتی که ذینفع فاقد تعهد خدمت و متقاضی انتصاب قطعی در پست ها و مشاغل اداری باشد، با رعایت بند ۱ قسمت ملاحظات بلامانع است.

۵. در حال تکمیل….

بخشنامه نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۰

 شناسنامه قانون | 1736 541

مطالب مرتبط:

بخشنامه نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۰-۹۹

بخشنامه نقل و انتقال سال تحصیلی ۹۸-۹۹ کارکنان آموزش و پرورش

1 دیدگاه

  1. با سلام و احترام؛ بسيار عالي ممنون از تمام كساني كه زحمت بخشنامه را كشيدن و اينچنين براي تحكيم خانواده ها تلاش ميكنن.
    با همين فرمون پيش برين كه عاليه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام