آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه مدرسه محوری

شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری (بخشنامه شماره 238280 مورخ 28/11/1397 وزارت آموزش و پرورش)

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید، مدرسه زمینه سازم اهداف نظام آموزش و پرورش می باشد. برای عملیاتی شدن این مأموریت، وزارت آموزش و پرورش سیاست اصلی خود را مدرسه محوری با تأکید بر کاهش تمرکز در تصمیم گیری و تفویض اختیار قرار داده است. برای این منظور ستاد مدرسه محوری در وزارت آموزش و پرورش تشکیل گردیده تا با بهره گیری از نتایجه پژوهش ها و خرد خبرگانی، زمینه اجرای این سیاست فراهم گردد. در این راستا «شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری» به پیوست ارسال می گردد. لذا انتظار دارد با بسیج نیروی توانمند استان اقدامات لازم معمول گردد. با ابلاغ این شیوه نامه:

1- کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با مدرسه که پیش از این ابلاغ شده است و یا بعد از این صادر می شود، از سوی ستاد اجرایی موضوع این شیوه نامه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت مغایرت با اهداف و تعریف مورد اشاره در شیوه نامه مذکور، لغو خواهد شد.

2- ازی این پس، کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با مدرسه صرفاً با امضای وزیر (یا نماینده ثابت) و یا مدیر کل استان ارسال خواهد شد و شیوه نامه های ارسالی از سوی سایر مراجع صرفاً جنبه توصیه ای و راهنمایی خواهند داشت.

3- از مهر ماه سال 1398 صرفاً یک تفاهم نامه در قالب برنامه عمل مبتنی بر برنامه تعالی و تدبیر از سوی مناطق آموزش و پرورش یا مدارس منعقد خواهد شد.

4- درخواست و دریافت هر گونه گزارش تفصیلی، مصور و مستندات از اجرای برنامه ها توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و ادارات مناطق از مدارس اکیداً ممنوع است و دریافت اعداد و ارقام کمی اجرای برنامه های مورد اشاره در تفاهم نامه از طریق سامانه برنامه تعالی و تدبیر انجام خواهد شد.

تبصره: در موارد خاص و استثنایی با رعایت مفاد بند 2 این بخشنامه، اطلاعات مربوط به مناسبت‌ها و موارد ویژه دریافت خواهد شد.

سید محمد بطحایی- وزیر آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام