وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه شناسایی فرهنگیان فاقد مسکن و اقدام برای تأمین مسکن آنان با همکاری وزارت راه و شهرسازی

بخشنامه شناسایی فرهنگیان فاقد مسکن و اقدام برای تأمین مسکن آنان با همکاری وزارت راه و شهرسازی (بخشنامه شماره 162452 مورخ 5/9/1398 وزارت آموزش و پرورش)

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام

نظر به اینکه در راستای برنامه ها و سیاست های رفاهی وزارت متبوع، شناسایی فرهنگیان فاقد مسکن و اقدام برای تأمین مسکن آنان با همکاری وزارت راه و شهرسازی در قالب تفاهم نامه پیوست با جدیت در دستور کار وزارتخانه است، مقتضی است ضمن اتخاذ تدابیر لازم، جهت بهره مندی عموم فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشستگان برای تحقق حداکثری اهداف تفاهم نامه، اقدامات زیر معمول و نتیجه را حداکثر ظرف 10 روز به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت متبوع منعکس نمایید.

الف) تشکیل کارگروه استانی با ترکیب اعضاء مرتبط به شرح ذیل برای پیگری مفاد تفاهم نامه:

1- مدیر کل آموزش و پرورش استان؛

2- مدیر کل راه و شهرسازی استان؛

3- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی؛

4- مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان؛

5- رئیس اداره تعاون و رفاه؛

6- رئیس اداره کارگزینی.

ب) شرایط متقاضیان:

1- متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و تاکنون از هیچ یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند؛ به عبارتی فرم “ج” آنان در استعلام از اداره کل راه و شهرسازی استان، سبز باشد.

تبصره- استان موظف است قبل از تنظیم و تکمیل فرم مشخصات متقاضیان (فرم پیوست) با اداره کل راه و شهرسازی استان جهت کنترل و پالایش اسامی افراد بر اساس فرم “ج” اقدام نماید.

2- متقاضی، متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

3- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند.

4- فرد متقاضی حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

ج) شایان ذکر است کلیه فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در ادارات و مناطق آموزشی و همچنین بازنشستگان عزیز مشمول استفاده از مفاد تفاهم نامه (پیوست) می باشند.

*توجه به موارد ذیل ضروری است:

1- ارسال مشخصات متقاضیان واجد شرایط استان پس از تأیید اسامی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تفکیک مناطق شهری به صورت یکجا حداکثر تا تاریخ 13/09/1398 در قالب فایل اکسل (excel) طی یک حلقه CD به اداره کل تعاون و پشتیبانی به موجب “بند 1” تعهدات وزارت آموزش و پرورش.

2- ارسال مشخصات به منزله تأیید اطلاعات نبوده و حقی را برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

3- شناسایی و معرفی اراضی مازاد در مالکیت آموزش و پرورش استان حداکثر تا تاریخ 30/9/1398 به اداره کل تعاون و پشتیبانی در اجرای “بند 3” تعهدات وزارت آموزش و پرورش.

4- اطلاع رسانی موضوع این بخشنامه به کلیه ادارات آموزشی مناطق، نواحی و مدارس تابعه با قید فوریت.

در پایان با تأکید بر حسن اجرای تفاهم نامه، متذکر می شود مسؤولیت شناسایی، احصاء، هماهنگی، کنترل و نظارت بر رعایت دقیق شیوه نامه بر عهده مدیر کل محترم آن استان بوده و شایسته است نهایت اهتمام در اطلاع رسانی مناسب و سایر اقدامات مربوطه به عمل آید.

محسن حاجی میرزایی- وزیر آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام