آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

نحوه اعاده به خدمت آزادگان، جانبازان، فرزندان و همسران شهدا

نحوه اعاده به خدمت آزادگان، جانبازان، فرزندان و همسران شهدای معزز در اجرای قانون برنامه ششم توسعه (اطلاعیه 16-97 اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان …

با سلام و احترام

به استناد مفاد بندهای (چ) و (ز) ماده 87  و بند (ژ) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، اعاده به خدمت آزادگان،‌ جانبازان، فرزندان و همسران شهدای معزز به شرح زیر می باشد:

1- آن گروه از افرادی که با بازنشستگی پیش از موعد و با سنوات ارفاقی (اعم از سنوات ارفاقی موضوع قانون نحوه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 05/06/1386 و یا قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور مصوب 01/09/1367 و اصلاحیه 21/02/1383) و با هر مدرک تحصیلی با مزایای 30 سال کامل بازنشسته شده‌اند، مطابق نامه های شماره 1520/530/540 مورخ 01/03/96 معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید، 1453637 مورخ 24/7/96 سازمان اداری و استخدامی کشور و 10678/د/220 مورخ 29/06/96 صندوق بازنشستگی کشوری ‌مشمول مفاد بند (چ) قانون یاد شده نبوده و اعاده به خدمت آنها موضوعیت ندارد.

2- با عنایت به شرایط عمومی بازنشستگی موضوع ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ جانبازانی که با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر از آن و با سابقه کمتر از 30 سال بازنشسته شده اند تا تکمیل 30 سال سنوات خدمت، بازگشت به خدمت آنان بلامانع است.همکارانی که با سابقه 30 سال و بیشتر بازنشسته شده اند مشمول اعاده به خدمت نمی شوند.

3- جانبازانی که با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از آن با سابقه خدمت کمتر از 35 سال، طبق مستندات قانونی بازنشسته شده اند، اعاده به خدمت آنان تا تکمیل 35 سال بلامانع است.

4- اعاده به خدمت آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن مدت اسارت زودتر از سی سال خدمت بازنشسته شده اند،‌ حسب مورد (دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم و کمتر تا 30 سال و دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر تا 35 سال) می توانند با اعاده به خدمت، سنوات خود را تکمیل و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

5- در قانون یاد شده، مجوزی برای اعاده به خدمت رزمندگان وجود ندارد و امکان اعاده به خدمت افراد مورد نظر امکان پذیر نمی باشد.

6- با عنایت به مراتب فوق، اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان واجد شرایط، صرفاً برای یک بار مجاز بوده و در زمان اعاده به خدمت سن آنان می بایست کمتر از 65 سال باشد. بدیهی است جانبازان و آزادگانی که قبلاً در اجرای قوانین و مقررات مربوط به هر دلیل رابطه استخدامی آنان با دستگاه مطبوعشان قطع و از مزایای اعاده به خدمت استفاده نموده باشند برای بار دوم مشمول اعاده به خدمت نخواهند بود.

7- در اجرای ماده 4 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، آن دسته از جانبازان و آزادگانی که به دلیل محکومیت یا رای مراجع قضایی یا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و یا سایر مراجع قانونی مشابه ( اخراج،‌ بازخرید،‌ بازنشستگی قهری و …) رابطه استخدامی آنان با دستگاه قطع شده است، مشمول اعاده به خدمت نخواهند شد.

8- آن گروه از جانبازان و آزادگان معزز که شرایط اعاده به خدمت را دارند به استناد مفاد بند «ث» ماده 7 قانون یاد شده و بند «هـ» ماده «28» قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سال 93 پس از تامین بار مالی در بودجه سنواتی، اعاده به خدمت آنان محقق خواهد شد. ضمناً در خصوص تامین بار مالی موضوع، با مراجع ذیصلاح مکاتبه گردیده و لازم است تا تامین اعتبار قطعی از ارسال درخواست مشمولین قانون یاد شده به این اداره کل خودداری نمائید.

ناصر سلیمانزاده- سرپرست اداره کل اموراداری و تشکیلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام