آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

لایحه اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش

ماده واحده اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف سنوات تحصیل از لحاظ احتساب سابقه برای بازنشستگی (در مرحله ارائه پیشنهاد لایحه به هیئت دولت)

وزارت آموزش و پرورش حسب تأکید رییس جمهور محترم مبنی بر اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹/۰۳/۰۸ مجلس شورای اسلامی مبنی بر «حذف سنوات تحصیل از لحاظ احتساب سابقه برای بازنشستگی» پیش نویس لایحه «ماده واحده اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش» را به شرح زیر جهت سیر مراحل تصویب به هیئت دولت ارسال نموده است.

پیش نویس لایحه ماده واحده اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۶۹/۰۳/۰۸ مجلس شورای اسلامی

ماده واحده- از تاریخ تصویب این قانون ماده زیر و تبصره های آن جایگزین ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش و تبصره ذیل آن می گردد و مواد ۷ و ۸ و تبصره های آن لغو می شوند:

ماده ۶- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز و تأیید صلاحیت متعهدین خدمت موضوع این قانون، آنان را پس از فراغت از تحصیل به صورت پیمانی استخدام و در غیر این صورت طبق ماده (۵) و تبصره ذیل آن رفتار خواهد شد.

تبصره ۱- استفاده دانشجویان متعهد خدمت موضوع این قانون از امکانات رفاهی عمومی از قبیل خوابگاه و غذا که محل تحصیل در اختیار آنان قرار خواهد داد به صورت رایگان خواهد بود و دولت مکلف است اعتبار لازم را هر ساله در بودجه سنواتی پیش بینی نماید. نحوه استفاده این دانشجویان ا زوام صندوق رفاه تابع مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

تبصره ۲- مدت دوره های کارآموزی و مقاطع رسمی تحصیلی قبل از استخدام جزء سابقه خدمت قابل قبول برای بازنشستگی و ارتقای شغلی محسوب نمی‌گردد.

منبع: سایت دفتر هیئت دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام