آزمون تعیین صلاحیت
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری‌ها

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/82518160-71589021.jpg

دستورالعمل نحوه اجرای قانون استفساریه بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم در شهرداری‌ها (بخشنامه شماره ۴۶۵۱۲ مورخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۹ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

 مشاهده فایل ابلاغی

معاونین محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور

با سلام و احترام؛

در اجرای قانون استفساریه بند «م» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب مورخ ۲۷/۷/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین قانون مذکور و مستفاد از بخشنامه شماره ۳۷۹۵۹۹ مورخ ۲۵/۹/۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و با عنایت به ماده ۶۲ قانون شهرداری، به منظور اجرای بهینه قانون و جهت هماهنگی و ایجاد رویه واحد در شهرداری‌های کشور موارد ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

الف) مشمولین قانون:

۱) ایثارگران موضوع ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگرانکه تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۵ در یکی از حالات رسمی آزمایشی، پیمانی، قراردادی (کارمندی) و قرارداد کارگری موقت بوده و دارای حکم کارگزینی یا قرارداد مستقیم با شهرداری می‌باشند و در حال حاضر نیز در یکی از شهرداری‌های کشور شاغل هستند.

۲) مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارتند از: جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، همسران و فرزندان آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%)، فرزند آزادگان کمتر از یکسال اسارت، خواهر و برادر شهید.

ب) نحوه تبدیل وضعیت مشمولین:

۱) مشمولینی که بر اساس آخرین حکم کارگزینی یا عنوان مندرج در آخرین قرارداد، دارای وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی، پیمانی، قراردادی (کارمندی) می‌باشند، در صورت وجود پست بلاتصدی در شهرداری مربوطه به رسمی قطعی تبدیل وضع می‌گردند.

تبصره یک: وجود شرایط احراز شغل مربوطه از حیث مدرک و مقطع تحصیلی برای انتصاب در پست‌های پیشنهادی ضروری می‌باشد.

تبصره دو: در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول، شهرداری می‌تواند موضوع را در کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل، مطرح و پیشنهاد لازم جهت تغییر عنوان یا عناوین پست‌های سازمانی مورد نظر را، توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ذیربط، به این دفتر اعلام نمایند.

ج) فرایند اجرا:

۱) دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها می بایست اطلاعات کاربران تعیین شده در شهرداری ها و استانداری های مربوطه را مطابق فرم ضمیمه این دستورالعمل تکمیل و جهت ایجاد دسترسی در سامانه، طی مکاتبه رسمی به این دفتر اعلام نمایند.

۲) شهرداری‌ها موظفند در اسرع وقت، پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذیصلاح از جمله گزینش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و… نسبت به تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز مشمولین، بر اساس بند «د» این دستورالعمل و بارگذاری آن در سامانه آمارنامه به نشانی amar.imo.org.ir اقدام نمایند.

۳) کارشناسان دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های ذیربط موظفند اطلاعات وارد شده و مستندات بارگذاری شده توسط شهرداری‌ها را از حیث انطباق با قوانین و مقررات بررسی نمایند و در صورت صحت، مجوز تبدیل وضع افراد مشمول پس از تأیید مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای ذیربط، از طریق سامانه صادر خواهد شد.

د) مدارک مورد نیاز:

۱. تصویر اولین و آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد (قبل از تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۵) ممهور به مهر شهرداری

۲. تصویر آخرین مدرک تحصیلی ممهور به مهر شهرداری

۳. اصل گواهی سابقه بیمه تأمین اجتماعی از تاریخ اولین بکارگیری تا کنون، ممهور به مهر تأمین اجتماعی

۴. معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ شده از مراجع ذیصلاح با مهر و امضا

۵. گواهی رزمندگی با مهر و امضای مراجع ذیصلاح (در گواهی مذکور می‌بایست مدت حضور داوطلبانه در جبهه در بازه زمانی ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۷/۵/۱۳۶۷ قید گردد.)

۶. تأییدیه گزینش مبنی بر تبدیل وضعیت به استخدام رسمی قطعی یا دائم

۷. تأییدیه تأمین اعتبار توسط شهرداری

۸. اصل صورتجلسه کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل کارمندی مبنی بر پیشنهاد پست متناسب با مدرک تحصیلی (به استثنای مشمولین دارای قرارداد کارگری)

۹. تصویر فیش واریزی

۱۰. مسئولیت اجرای مفاد این دستورالعمل بر اساس وضعیت افراد و مستندات مشمولین، از حیث تطبیق با قوانین، بر عهده شهردار و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده استانداری‌های مربوطه می‌باشد.

عباس کرکه آبادی- مدیر کل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات

مقررات مرتبط:

قانون تفسیر بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران غیررسمی به رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام