مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

افزايش كمك هزينه مسكن دهياران و كاركنان دهياري‌ها در سال 98

افزايش كمك هزينه مسكن دهياران و كاركنان دهياري‌ها در سال 98 (بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

خبر مورخ 22 اردیبهشت 1398

 افزايش كمك هزينه مسكن دهياران و كاركنان دهياري‌ها ابلاغ شد

كمك هزينه مسكن دهياران و كاركنان دهياري‌ها به میزان 600 هزار ریال افزایش یافته است.

با توجه به ابلاغيه هفتم ارديبهشت رييس سازمان شهرداري ها و دهياري ها در خصوص “دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق و مزاياي دهياران” و مصوبه 10 ارديبهشت هيئت محترم وزيران، كمك هزينه مسكن دهياران و كاركنان دهياري ها، مندرج در ماده 4 دستورالعمل موصوف، از 400 هزار ريال به يك‌ميليون ريال افزايش يافته‌است.

با توجه به ماده 9 آيين‌نامه استخدامي دهياري‌هاي كشور و شمول قانون كار نسبت به دهياران و كاركنان دهياري‌ها، تمامي دهياران و نيروهاي دهياري‌هاي تابع قانون كار، مشمول اين افزايش خواهند بود.

سقف فوق‌العاده عمراني كه در سال جاري براي دهيار پيش‌بيني شده حداكثر تا چهار برابر مجموع حقوق مبنای ماهانه وي مي‌باشد و اين در حالي‌است كه سقف تعيين شده در سنوات گذشته، سه برابر تعيين شده‌بود.

از ديگر تغييرات بهره‌مندي دهياران از مبلغي با عنوان پاداش آموزش بود. براساس اين تغيير، چنانچه دهيار در دوره‌هاي آموزشي مصوب، شركت و گواهي آموزشي معتبر از مراجع ذي‌صلاح اخذ نموده‌باشد، در پايان سال در صورت تأمين اعتبار، به ازاي هر ساعت حضور در دوره‌هاي آموزشي، فوق‌العاده‌اي با عنوان پاداش آموزش، براساس فرمول مندرج در ماده مربوط، محاسبه و به دهيار پرداخت مي‌شود.

افزايش كمك هزينه مسكن و ساير مزايا از ابتداي فروردين ماه سال جاري قابل اجرا مي‌باشد و تمامي دهياري‌ها به‌عنوان كارفرما، مكلف به اِعمال آن در قرارداد دهياران و پرسنل دهياري‌ها مي‌باشند.

 

مقررات مرتبط:

– دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال ۹۸

– افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۸ (تصویبنامه شماره 13280/ت56333هـ مورخ 10/2/1398 هیات وزیران)

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام