مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال 98

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال ۹۸ (بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

خبر مورخ 15 اردیبهشت 1398

بخشنامه به استانداران سراسر کشور

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران به‌منظور ساماندهي و انتظام‌بخشي به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزاياي دهياران (اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت) و ايجاد وحدت رويه در اين‌خصوص، در 21 ماده و سه تبصره تهيه و به استانداري‌ها ابلاغ شده است.

بر اساس ماده يك اين دستورالعمل، حقوق مبناي دهياران براي دهياري‌هاي درجه يك تا 6 در بدو به‌كارگيري به ميزان حداقل مزد مصوب شوراي عالي كار در سال جاري تعيين مي‌شود كه اين رقم، براي دهياران تمام‌وقت، در سال جاري روزانه به ميزان 505 هزار و 627 ريال تعيين شده است و در صورتي‌كه يك‌سال از خدمت دهيار گذشته‌ باشد، روزانه يك پايه به مبلغ 23 هزارو 333 ريال اضافه خواهد شد.

همچون سال گذشته دهياراني كه بيش از دو سال از سابقه فعاليت آن‌ها در سمت دهيار مي‌گذرد علاوه بر يك حقوق پايه، به ازاي هر سال سابقه خدمت در دهياري، از افزايش سنواتي معادل دو درصد حقوق مبناي سال جاري برخوردار خواهند شد.

به تمامي دهياران كشور فوق‌العاده‌اي با عنوان «فوق‌العاده شغل» بر اساس مدرك تحصيلي دهياران و فوق‌العاده‌اي با عنوان «مزاياي سرپرستي» بر اساس درجه دهياري‌، پرداخت خواهد شد.

حسب شاخص‌هاي كارايي، به دهياران واجد شرايط فوق‌العاده‌اي تحت عنوان «فوق‌العاده كار‌ايي» متناسب با درآمد دهياري، ميزان كارايي و بهره‌وري دهيار و اجراي عمليات عمراني دهياري پرداخت خواهد شد.

شاخص‌هايي كه در اين دستورالعمل براي پرداخت فوق‌العاده كارايي پيش‌بيني شده، ارزيابي عملكرد دهياري‌ها و پيشرفت عمليات عمراني مي‌باشد. چنان‌چه دهياري بر اساس شاخص‌هاي مندرج در نظامنامه ارزيابي عملكرد دهياري‌ها، جزء 10درصد از دهياري‌هاي استان كه حايز بالاترين امتياز شده‌اند، باشد با اخذ تأييدية دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، دهيار از فوق‌العاده كارايي، برخوردار خواهد شد.

چنان‌چه عملیات عمرانی در طول یک سال و در دوره خدمت دهیار طبق برنامه‌های مصوب و در قالب بودجه مصوب انجام شده‌باشد، براساس اعتبارات دهياري و ضريب فوق‌العاده عمران، فوق‌العاده‌اي با عنوان فوق‌العاده عمران به دهيار، قابل پرداخت مي‌باشد كه اين فوق‌العاده عمران كه سالانه به دهيار پرداخت مي‌شود، نباید از چهار برابر مجموع حقوق مبنای ماهانه او بیشتر باشد و اين در حالي‌است كه سقف تعيين شده در سال گذشته، سه برابر تعيين شده‌بود.

چنان‌چه دهيار در دوره‌هاي آموزشي مصوب، شركت و گواهي آموزشي معتبر از مراجع ذي‌صلاح اخذ نموده‌باشد، در پايان سال(در صورت تأمين اعتبار)، به ازاي هر ساعت حضور در دوره‌هاي آموزشي، فوق‌العاده‌اي با عنوان پاداش آموزش، براساس فرمول مندرج در ماده مربوط، محاسبه و به دهيار پرداخت مي‌شود.

در مورد ساير مزاياي پيش‌بيني نشده در اين دستورالعمل، قوانين و مقررات مندرج در قانون كار و تأمين اجتماعي ملاك عمل خواهد بود.

اجراي اين دستورالعمل و نظارت كامل بر مفاد آن بر عهده معاونين امور عمراني استانداري‌هاي كشور مي‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام