آزمون تعیین صلاحیت
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

دستورالعمل آزمون عملی و تخصصی داوطلبین استخدام در رشته شغلی آتش نشان

دستورالعمل آزمون عملی و تخصصی داوطلبین استخدام در رشته شغلی آتش نشان

آتش نشانان در گروه مهمترین مشاغل ویژه هستند که برای انجام ایمن وظایف و مأموریت هایشان، نیاز به توان جسمانی و سلامت جسمی و روحی بالایی دارند. شغل آتش نشانی یک شغل پرمخاطره است به گونه ای که اگر توانایی یک آتش نشان متناسب با وظایف این شغل نباشد، می تواند در حین انجام وظیفه خطراتی را متوجه خود فرد و جامعه نماید.

بر این اساس، با توجه به اهمیت جذب و بکارگیری نیروهای آتش نشان توانمند و مستعد در سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور، دستورالعمل فوق در سه بخش؛ ارزیابی شرایط عمومی، ارزیابی آمادگی جسمانی و معاینات پزشکی تدوین گردیده است. لازم به ذکر می باشد، این دستورالعمل بعد از انجام مرحله اول آزمون استخدام و رعایت ضوابط و مقررات آگهی استخدام (شرایط عمومی، شرایط اختصاصی استخدام و…) برای کلیه پذیرفته شدگان انجام خواهد پذیرفت. لذا تعداد چند برابر ظرفیت استخدامی برای انجام آزمون عملی و تخصصی معرفی و بعد از انجام هر سه مرحله ارزیابی پیش بینی شده، افرادی که بالاترین امتیاز را کسب نموده باشند، جهت مراحل بعدی استخدام معرفی می گردند.

اهداف:

– ارزیابی توان جسمی، میزان آمادگی جسمانی و وضعیت روحی و روانی متقاضیان؛

– انتخاب نیروهای آتش نشان با توان جسمی و روحی مناسب؛

– عدم جذب افرادی که دارای بیماری های خاص بوده و مانع خدمت رسانی در این حرفه می باشد؛

– ثبت وضعیت توان و سلامت جسمی در بدو استخدام جهت مقایسه با تست ها و معاینات بعدی و بررسی اثر شرایط کار در آتش نشانی بر فرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام