آزمون تعیین صلاحیت
وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

تصویبنامه مصوب جلسات مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۴، ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ و ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ هیات وزیران درخصوص “اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی” طی نامه شماره ۵۶۴۸۱ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

دریافت متن کامل اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

توضیحات بیشتر:

بر اساس ماده 8 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی (مصوب 26/10/1396 مجلس شورای اسلامی) صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایجاد شد.

دولت به موجب تکلیف قانونی مندرج در قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و به منظور تسریع در ساماندهی فعالیت های هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی را به تصویب رساند.

بر همین اساس، به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف و اعطای مجوز کاربری و بهره برداری از کلیه بناهای تاریخی و فرهنگی قابل احیاء، این صندوق دارای شخصیت حقوقی مستقل و به عنوان  مؤسسه ای غیرانتفاعی وابسته به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبق مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط فعالیت می کند.

دریافت هرگونه تسهیلات و جلب مشارکت حسب مورد از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز داخلی و خارجی، مشارکت مالی با اشخاص حقیقی و حقوقی برای احیاء و سرمایه گذاری در مراحل تولید و تجارت صنایع دستی، فرش دستباف و احیاء بناهای تاریخی و فرهنگی، بهره مندی از ظرفیت بخش غیردولتی از جمله برون سپاری در راستای انجام وظایف صندوق، و همکاری با نهادهای تخصصی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه فعالیت های صندوق و استفاده متقابل از تجارب و منابع مالی و فنی آنها از جمله وظایف و اختیارات صندوق است.

ارکان صندوق متشکل از هیئت امناء، هیئت مدیره و بازرس (حسابرس) که هیئت امناء بالاترین مرجع تصمیم گیری و سیاست گذاری صندوق است و اعضای آن زیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (رییس هیئت امناء)، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام