مرکز آمار ایران

شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – مهر١٣٩٧

شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – مهر١٣٩٧ منتشر شد

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٩,٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٢٦.١ درصد) است

کل خانوارها

در مهر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٤٤,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.١ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان ایلام با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٥.٠ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٢.٨ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (٣٩.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٢٦.١ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام به طور متوسط ٧.١ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان کرمان به طور متوسط ٦.٧ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مهر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١٣.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (١٦.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (١٠.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مهر ماه ٦.٢ درصد است که نسبت به ماه قبل یک واحد درصد افزایش نشان می­دهد.

شناسنامه قانون | masraf mehr97

خانوارهای شهری

در مهر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٤٣,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٨ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام با ٩.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان فارس با ٤.٤ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٢,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (٤٠.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٢٥.٥ درصد) است، یعنی خانوارهای شهری ساکن استان ایلام به طور متوسط ٨.٢ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای شهری ساکن استان کرمان به طور متوسط ٦.٩ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مهر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ١٣.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (١٧.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان یزد (١١.٠ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مهر ماه ٦.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش نشان می­دهد.

شناسنامه قانون | masraf shahri mehr97

خانوارهای روستایی

در مهر ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٦,٨١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٨ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­  خراسان شمالی با ١٢,٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان  با ٥.٣ درصد افزایش می باشد. درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٥.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان کردستان (٤٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٢٧.٥ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان کردستان به طور متوسط ٧.٨ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان کرمان به طور متوسط ٧.٨ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مهر ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ١٣.٠ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان چهارمحال وبختياری (١٦.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٨.٠ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مهر ماه ٨.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٤ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

شناسنامه قانون | masraf roostaee mehr97

براي مشاهده جزئيات و جداول خبر به فايل پيوست مراجعه كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام