قوه قضائيه

اصلاحیه آیین‌نامه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات

اصلاحیه ماده (49) آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب 26/2/1392 (بخشنامه شماره 100/70124/9000 مورخ 25/12/1395 رییس قوه قضاییه)

ماده (49) آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان امر قضا و استخدام قضات مصوب 26/2/1392 رییس قوه قضاییه به شرح زیر اصلاح می گردد:

“ماده 49- معاونت منابع انسانی مکلف است در طول دوره آزمایشی، عملکرد قضات آزمایشی را مورد ارزیابی قرار دهد و عنداللزوم برنامه های آموزشی ویژه دوره آزمایشی را اجرا نماید و سه ماه قبل از اتمام دوره آزمایشی، نسبت به استعلام وضعیت ایشان از دادگستری کل استان محل خدمت قاضی، دادسرای انتظامی قضات و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اقدام نماید. در صورت رضایت بخش بودن عملکرد آنان و مثبت بودن نظر همه مراجع مذکور، معاونت فوق نسبت به تمهید مقدمات صدور ابلاغ قطعی قضایی اقدام می نماید. در  غیر این صورت نتیجه ارزیابی های به عمل آمده و استعلامات را جهت تصمیم گیری به کمیسیون نقل و انتقال قضات ارسال می نماید تا اقدام مقتضی به عمل آید. کمیسیون فوق عنداللزوم می تواند مراتب را برای دادستان انتظامی قضات جهت اقدامات لازم ارسال نماید. بدیهی است تردید در صلاحیت باید در چارچوب ماده (44) قانون نظارت بر رفتار قضات صورت پذیرد.

تبصره- دوره آزمایشی، صرفاً برای دو دوره یکساله به تشخیص کمیسیون نقل و انتقالات قابل تمدید است.”

صادق آملی لاریجانی- رییس قوه قضاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام