آزمون تعیین صلاحیت
قوه قضائيه

آیین‌نامه نحوه‌ تقسیم و تنظیم اسناد بین دفاتر اسناد رسمی در تهران

آیین‌نامه نحوه‌ تقسیم و تنظیم اسناد بین دفاتر اسناد رسمی در تهران (تصویب‌نامه شماره  27737/1 مورخ 1/6/1356 هیأت وزیران)

برای تقسیم و تنظیم اسناد راجع به وزارتخانه ها و موسسات و شرکتها و بانکهای دولتی و شهرداریها، بین دفاتر اسناد رسمی در تهران هیاتی مرکب از نماینده وزارت امور اقتصادی و دارائی و رئیس کانون سردفتران و نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در شهرهائی که بیش از یک دفتر اسناد رسمی وجود دارد رئیس واحد ثبتی محل و نماینده اداره امور اقتصادی و دارائی و رئیس کانون سردفتران و در نقاطی که کانون تشکیل نشده یکی از قضات دادگستری (به انتخاب رئیس دادگستری) یا رئیس دادگاه بخش مستقل حسب مورد تشکیل می شود.

هیات های مذکور با در نظر گرفتن ضوابط و تدابیری که متضمن تقسیم و توزیع عادلانه تنظیم و ثبت اسناد باشند تعداد دفاتر اسناد رسمی را برای انجام معاملات مربوط به هر یک از سازمانهای مذکور در فوق تعیین و به آنها ابلاغ خواهد نمود.

هیاتهای مذکور می توانند در مواعد مقتضی در نحوه تقسیم و توزیع اسناد تجدید نظر کنند. سازمانهای مذکور در فوق موظفند از تاریخ ابلاغ تصمیم هیات در مورد تنظیم اسناد مربوط بخود در دفتر اسناد رسمی طبق تصمیم هیات عمل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام