مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها

دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها (بخشنامه شماره 59740 مورخ 27/11/1395 سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)

معاونین محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور

سلام علیکم

بر اساس مجوز شماره 986720 مورخ 6/11/1395 سازمان امور اداری و استخدامی کشور، موضوع تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری‌ها به پیمانی از طریق انتشار آگهی و برگزاری آزمون به پیوست «دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها» که طی نامه شماره 1041225 تاریخ 27/11/1395 به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است، ابلاغ می‌گردد.

ضروری است ترتیبی اتخاذ گردد تا در چارچوب مفاد دستورالعمل پیوست، اقدامات لازم در شهرداری‌های آن استان صورت پذیرد.

  • اصلاح ساختار سازمانی شهرداری بر اساس ضوابط تشکیلاتی ابلاغی و اخذ تأییدیه آن از سازمان.
  • اصلاح اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها بر اساس الگوی ابلاغی
  • انتصاب کارمندان رسمی و پیمانی موجود با رعایت شرایط احراز بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل کارمندی به پست‌های سازمانی ابلاغی جدید در ستاد، مناطق و سازمان‌های وابسته شهرداری و تصویب آن در شورای اداری و استخدامی ذی‌ربط.
  • اعلام رسمی شهرداری در خصوص تعداد پست‌های بلاتصدی.
  • ثبت اطلاعات و آمار کارکنان شهرداری در سامانه کارکنان نظام اداری کشور (کارمند ایران) با نام کاربری شماره ملی شهرداری و رمز عبور 1234.
  • تأیید برگ تعیین مشخصات شغل و شاغل در رشته شغلی مورد نیاز و تأمین اعتبار توسط شهردار و ذی‌حساب شهرداری.

با توجه به اینکه در دستورالعمل پیوست مقرر است تا آزمون شهرداری‌های هر استان در یک روز تا پایان فروردین ماه سال آینده برگزار شود، لذا مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا اقدامات فوق حداکثر تا پایان سال جاری انجام و در قالب فرم پیوست جهت صدور مجوز و تخصیص سهمیه و برنامه زمان‌بندی آزمون، به این سازمان ارسال گردد. بدیهی است در صورت عدم انجام اقدامات مربوط توسط استان در موعد مقرر، تخصیص سهمیه تبدیل وضعیت استخدامی به آن استان امکان‌پذیر نخواهد بود.

هوشنگ خندان‌دل- رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

فرم پیوست:

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/form.shahrdari.jpg

 

دستورالعمل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها

به منظور تبدیل وضعیت استخدامی آن دسته از کارکنان شهرداری‌ها که دارای شرایط عمومی استخدام و صلاحیت‌های تحصیلی و تجربی لازم برای تصدی پست‌های سازمانی شهرداری‌ها می‌باشند، از طریق سنجش دانش، مهارت‌های حرفه‌ای، هوشف سرعت، دقت و استعداد یادگیری به استخدام پیمانی، «دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری‌ها» به شرح زیر ابلاغ می‌گردد.

ماده 1- در این دستورالعمل از تعاریف و اختصارات زیر استفاده می‌شود:

سازمان: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

آزمون تخصصی: سنجش دانش و مهارت تخصصی برای تصدی رشته شغلی مورد تقاضا داوطلبین است که به صورت کتبی انجام می‌شود.

حد نصاب آزمون تخصصی: کسب حداقل 50 درصد بالاترین امتیاز آزمون تخصصی در هر رشته شغلی، قبل از اعمال امتیاز اولویت‌های در نظر گرفته شده در آزمون تخصصی می‌باشد. در هر صورت حد نصاب آزمون تخصصی کمتر از 40 امتیاز از 100 نخواهد بود. آزمون تخصصی رشته‌های شغلی آتش‌نشانی، کاردان آتش‌نشان و راننده وسائط نقلیه سنگین (آتش نشان راننده) فاقد حد نصاب می‌باشد.

آزمون عملی: سنجش توانمندی‌های حسی، حرکتی و مهارت فنی مورد نیاز داوطلبین برای تبدیل وضعیت استخدامی در رشته‌های شغلی آتش‌نشان، کاردان آتش‌نشان و راننده وسایط نقلیه سنگین (آتش‌نشان راننده) که به صورت عملی انجام می‌شود.

حد نصاب آزمون عملی: حد نصاب در آزمون عملی، کسب حداقل 400 امتیاز از 900 امتیاز آزمون عملی می‌باشد.

داوطلب: فردی است که دارای شرایط مندرج در این دستورالعمل بوده و متقاضی تبدیل وضعیت استخدامی در همان شهرداری محل خدمت به صورت قراردادی یا غیررسمی است.

ماده 2- شرایط ورود به آزمون تبدیل وضعیت استخدامی به شرح زیر است:

1- داشتن حداکثر سی و پنج سال تمام سن تا زمان ثبت‌نام.

2- داشتن تابعیت ایران.

3- دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت قانونی براید مردان.

4- عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی

5- نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر

6- نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی به موجب آرای مراجع قانونی.

7- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که در آن شغل استخدام می‌شود.

8- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

9- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

10- دارا بودن شرایط احراز تحصیلی و تجربی برای رشته شغلی مورد تقاضا بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل کارمندی

11- دارا بودن حداقل سه سال خدمت متوالی تمام وقت تا زمان ثبت نام در شهرداری

تبصره 1- حداکثر سن برای داوطلبین رشته‌های شغلی آتش‌نشان و کاردان آتش‌نشان 25 سال و برای راننده وسایط نقلیه سنگین (آتش‌نشان راننده) 30 سال می‌باشد.

تبصره 2- داوطلبانی که دارای کارت معافیت پزشکی می‌باشند و همچنین، معلولین، مجاز به شرکت در آزمون رشته‌های شغلی آتش‌نشان، کاردان آتش نشان و راننده وسائط نقلیه سنگین (آتش‌نشان راننده) نمی‌باشند.

تبصره 3- شرکت شهرداران به شرط دارا بودن شرایط مربوط در آزمون بلامانع است.

تبصره 4- کلیه کارکنانی که به هر دلیل از جمله عدم طی مراحل قانونی مربوط وضعیت استخدامی فعلی آنها مورد تأیید سازمان قرار نگرفته است، می‌توانند برای تغییر قانونی وضعیت استخدامی خود در این آزمون شرکت نمایند.

تبصره 5- کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها نمی‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

تبصره 6- داوطلبین تنها می‌توانند در رشته شغلی که در آن بیش از سه سال سابقه خدمت دارند یا در رشته شغلی متناسب با شغل فعلی در شهرداری محل خدمت در زمان ثبت‌نام، شرکت نمایند.

تبصره 7- داوطلبین می‌بایست در زمان ثبت نام در شهرداری ذی‌ربط مشغول به فعالیت بوده و دارای مستندات لازم مبنی بر تأیید این موضوع باشد.

ماده 3- سهمیه تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری‌های هر استان به تفکیک سهمیه شهرداری شهرهای بالای دویست هزار نفر، مراکز استان‌ها و سایر شهرداری‌ها، در سقف سهمیه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور با در نظر گرفتن معیارها و شاخص‌های مربوط به همراه زمان‌بندی اجرای این دستورالعمل توسط سازمان تعیین و به استانداری ذی‌ربط اعلام می‌شود.

سایر جزئیات این دستورالعمل در فایل زیر:

دانلود و مشاهده متن کامل دستورالعمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام