نهاد ریاست جمهوری

لزوم ارسال پیشنهادها برای طرح در دولت از طریق سامانه تصمیم

لزوم ارسال پیشنهادها برای طرح در دولت از طریق سامانه تصمیم (بخشنامه شماره 146896 مورخ 16/11/1398 معاون اول رییس‌جمهور)

اعضاء محترم هیئت دولت

نامه شماره 132532 مورخ 15/10/1398 دبیر محترم هیئت دولت (تصویر پیوست) در خصوص «درخواست ارسال پیشنهادهای فاقد طبقه‌بندی برای طرح در دولت از طریق سامانه تصمیم با رعایت الگو و چارچوب ذکر شده» به استحضار جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس‌جمهور رسید، پی‌نوشت فرمودند:

«اعضاء محترم هیئت دولت

با عنایت به زیرساخت‌ةای فراهم‌شده جهت توسعه دولت الکترونیک، سرعت و شفافیت در تصمیمات، پیشنهادات را صرفاً از طریق سامانه تصمیم ارسال نمایید»

کاظم چهره‌گشا- رییس دفتر معاون اول رییس‌جمهور

نامه شماره 132532 مورخ 15/10/1398

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رییس‌جمهور

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند با عنایت به اینکه دفتر هیئت دولت وظیفه خطیری در فرایندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های هیئت دولت و جلسات هیئت وزیران را عهده‌دار می‌باشد و نظر به نقش راهردی و ظرفیت بالای فناوری اطلاعات در انجام مأموریت‌ها و وظایف سازمانی، این دفتر با رویکرد مذکور در چند سال گذشته اقدام به بازمهندسی، ایجاد و توسعه سامانه‌های کاربردی مورد نیاز هیئت دولت نموده است.

در این راستا، سازمان الکترونیک دفتر هیئت دولت به عنوان زیرساخت کلان و نظام‌مند اطلاعاتی دفتر هیئت دولت راه‌اندازی و استقرار یافته است. همچنین، سازمانه‌های دیگری نظیر سامانه تصمیم با هدف برقراری تعامل بین هیئت دولت و دستگاه‌های اجرایی عضو هیئت دولت ایجاد گردیده است. افزایش سرعت و دقت گردش کار در فرآیندهای اجرایی، ایجاد شفافیت و دسترسی در کلیه مراحل رسیدگی به پیشنهادها در کمیسیون‌های هیأت دولت، افزایش کیفیت تصمیمات هیئت دولت، سرعت‌بخشی به روند رسیدگی پیشنهادها و استفاده بهینه منابع از مهم‌ترین قابلیت‌های سامانه تصمیم است. سامانه مذکور در جلسه 19/6/1396 هیئت وزیران معرفی و در بستر اختصاصی شبکه دولت جهت ارائه خدمات برخط در خصوص پرونده پیشنهادها و مصوبات در اختیار اعضای محترم هیئت دولت قرار گرفته است. لازم به ذکر است، یکی از ره‌آوردهای این تلاش‌ها و اقدامات، کسب رتبه برتر دفتر هیئت دولت در دومین دوره جایزه دولت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران در سال 1398 است که حائز دریافت تقدیرنامه در آمادگی دولت الکترونیک گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام