بیمه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

آیین‌نامه بیمه‌های درمان

آیین‌نامه بیمه‌های درمان (بخشنامه شماره ۱۶۶۱۷۵/۱۰۰/۹۸ مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۸ شورای عالی بیمه)

مدیران عامل محترم شرکت‌های سهامی بیمه ایران/آسیا/ البرز/ دانا/ معلم/ پارسیان/ توسعه/ کارآفرین/ رازی/ سینا/ ملت/ دی/ سامان/ نوین/ میهن/ پاسارگان/ کوثر/ ما/ آرمان/ تعاون/ سرمد/ تجارت نو/ حکمت صبا/ خاورمیانه

بدین‌وسیله «آیین‌نامه شماره ۹۹: آیین‌نامه بیمه‌های درمان» که در جلسه مورخ ۲۵/۱۰/۱۳۹۸ شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است، در ۱۱ صفحه به شرح پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

آیین‌نامه بیمه‌های درمان

‎شورای علای بیمه در جلسه مورخ ۲۵/۱۰/۱۳۹۸ در اجرای ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، «آیین‌نامه بیمه‌های درمان» را مشتمل بر ۲۹ ماده و ۱۶ تبصره به شرح ذیل تصویب و از تاریخ ابلاغ جایگزین آیین‌نامه شماره ۷۴ و مکمل‌های آن نمود:

فصل اول: کلیات

ماده ۱- اساس بیمه‌نامه: این بیمه بر اساس قانون بیمه مصوب سال ۱۳۱۶ و طبق توافق بیمه‌گر و بیمه‌گذار تنظیم شده و به امضای طرفین رسیده است.

ماده ۲- تعاریف و اصطلاحات : تعاریف و اصطلاحات مذکور در این بیمه‌نامه صرف‌نظر از هر مفهوم دیگری که داشته باشد، با این مفاهیم استفاده شده‌اند:

بیمه‌گر :مؤسسه بیمه دارای مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ج.ا. ایران که مشخصات آن در بیمه‌نامه درج شده است.

بیمه‌گر پایه :سازمان‌هایی از قبیل سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی و…که طبق قانون بیمه درمان همگانی و سایر قوانین و مقررات مربوط موظف به ارائه خدمات درمان پایه هستند.

بیمه‌گذار :شخصی است که مشخصات وی در بیمه‌نامه نشوته شده و متعهد به پرداخت حق‌بیمه و انجام سایر وظایف تعیین شده در بیمه نامه است.

گروه بیمه‌شدگان:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام