آزمون سردفتری

آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ منتشر شد

آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

شناسنامه قانون- سازمان سنجش و آموزش کشور اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

طبق اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰۱ متقاضیان از امروز (۹ آبان) لغایت (۱۵ آبان) به مدت ۶ روز مهلت دارند جهت مراجعه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و زمان برگزاری آزمون ۲۵ آذر ۱۴۰۱ اعلام شده است.

جهت ورود به سیستم ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ کلیک کنید

شایان ذکر است هزینه ثبت نام ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است و همچنین آزمون دارای شرایط سنی ۲۴ تا ۵۰ سال می باشد.

 دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون‌های سردفتری اسناد رسمی

اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

آگهی آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار  که بر اساس آن ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی  اصلاح گردیده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار،  سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.

داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز دوشنبه مورخ ۰۹/۰۸/۱۴۰۱ تا روز یکشنبه ۱۵/۰۸/۱۴۰۱ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjsh.org  اقدام به ثبت نام نمایند.

 متقاضیان الزاماً باید واجد شرایط ذیل باشند:

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان برگزاری آزمون (برای آقایان).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵-  نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

۶- متقاضیان در زمان انتصاب به سردفتری اسناد رسمی باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان اعتیاد نداشته باشند .

۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید در زمان صدور ابلاغ سردفتری به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اشتغال داشته باشند.

۸- مطابق ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی حدنصاب سنی متقاضیان باید حداقل ۲۴ سال (متولدین ۲۵/۹/۱۳۷۷) حداکثر ۵۰ سال (متولدین ۲۵/۹/۱۳۵۱) باشند. ایثارگران مشمول بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف می باشند.

۹- مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

تذکرمهّّم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.

۱۰- وفق بند (۳) ماده (۶) قانون دفاتر اسناد رسمی داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری.

۱۱- وفق بند (۶) ماده (۶ ) قانون دفاتر اسناد رسمی، دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.

۱۲-داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر با تایید شورای عالی حوزه های علمیه (برای طلاب شیعه) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت (برای اهل تسنن)

 ۱۳-دارا بودن مدرک اجتهاد یا افتاء از مراجع مسلم که صحت صدور آن باید به تایید رئیس قوه قضائیه یا مرجع مورد تایید ایشان برسد.

مواد آزمون:

۱ـ ادبیات فارسی (با ضریب ۲)

۲ـ عربی (با ضریب ۱)

۳ـ احکام شرعی (با ضریب ۲)

۴ـ اطلاعات عمومی (با ضریب ۱)

۵ـ حقوق ثبت (شامل آییننامه ها، قانون حدنگار و کاداستر و مجموعه بخشنامه های ثبتی) (با ضریب ۳)

۶ـ حقوق مدنی (به جز مباحث نکاح و طلاق) (با ضریب ۳)

۷ـ حقوق جزا (جزای عمومی و اختصاصی) (با ضریب ۲)

۸ـ حقوق تجارت (با ضریب ۲)

۹ـ قانون دفاتر اسناد رسمی و آییننامه مربوط (با ضریب ۳)

* آزمون نمره منفی دارد.

لازم به توضیح  است براساس مفاد ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (%۷۰) امتیاز میانگین  نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند  به عنوان پذیرفته  شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام:

۱- تکمیل تقاضانامه اینترنتی

۲- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال (معادل دویست هزار تومان) بصورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۳- فایل عکس اسکن شده: متقاضی میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبتنام اینترنتی آماده نماید.

  ۱-۳- عکس ۴ × ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)

  ۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

  ۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ باشد.

  ۴-۳-تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

  ۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

  ۶-۳- حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

  ۷-۳- تا حد امکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره۱: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره۲: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام متقاضی باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.

یادآوری مهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثرا برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 نحوه ثبت نام:

کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از روز دوشنبه مورخ ۰۹/۰۸/۱۴۰۱ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۵/۰۸/۱۴۰۱ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبت نام منحصرًاً به صورت الکترونیکی میباشد و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نمیباشند.

پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال (معادل دویست هزار تومان) به صورت الکترونیکی از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند .

متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ ۲۲/۰۹/۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ ۲۵/۰۹/۱۴۰۱ با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

تذکّّرات خیلی مهّّم:

ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار خواهند بود. مشمولین این بند ضروری است. گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان ،ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج نمایند. در غیر اینصورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام اختبار شفاهی و گزینش با احرازصلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

صدور ابلاغ سردفتری منوط به طی دوره کارآموزی و احراز صلاحیت عملی داوطلب خواهد بود.

چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان اثبات گردد، از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور ابلاغ نیز لغو ابلاغ خواهند شد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام