اخبار اداری و استخدامی

تصویب استفساریه برخورداری کارکنان شاغل در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس از امتیازات ایثارگری

کارکنان شاغل در مناطق جنگ از مزایای ایثارگران برخوردار می‌شوند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه امروزی کمیسیون اجتماعی کارکنان شاغل در مناطق جنگی از تاریخ 31 شهریور 59 تا 24 تیر 67 از مزایای ایثارگران مندرج در قانون برنامه ششم توسعه برخوردار می‌شوند.

علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح استفساریه‌ای مربوط به بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ سؤال مطرح شده در این استفساریه این بود که آیا کارکنان مناطق جنگی در دوران جنگ تحمیلی از مزایای مربوط به ایثارگران در بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه برخوردار می‌شوند یا خیر؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پاسخ کمیسیون به این استفساریه این بود که بله؛ کارکنانی که در دوران جنگ تحمیلی در این مناطق از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۲۴ تیر ۶۷ مشغول به کار بودند از مزایای ایثارگران در بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه برخوردار می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون نظارت مجلس، نمایندگانی از وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان اداری و استخدامی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و طراحان طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی حضور داشتند.

مطالب مرتبط:

– تصمیمات برقراری حق مناطق جنگی (عملیاتی) بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی

7 دیدگاه

  1. با عرض سلام و خسته نباشید ،بنده پدرم به مدت هشتاد و پنج ماه به صورت موظفی در مناطق جنگی بهداری آبادان بوده ایا قانون تبدیل وضعیت شامل بنده میشود؟

  2. با سلام. پرسش شما مشخص نبود. اگر منظورتون بحث استفاده از همه مزایای ایثارگری از جمله تبدیل وضعیت فرزندان آنهاست، این خبر در این رابطه نیست. به صراحت گفته که در مورد استفاده از مزایای حق مناطق جنگی است.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید ،بنده پدرم به مدت هشتاد و هفت ماه به صورت موظفی در مناطق جنگی بوده ایا قانون تبدیل وضعیت شامل بنده میشود؟

    1. بله هر کسی که باباش کارمند بوده تو دوران جنگ تومناطق جنگی 1_گواهی موظفی داشته حداقل 21ماه 2_احکام کاری حداکثر تا تاریخ 1399/12/27 داره اگه 3_بیمه ی اجباری براش رد میشده 4_فیش حقوقی داره 5_نهاد دولتی باشه محل کارش تبدیل وضعیت شده من دیدم😉👋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام