آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصمیمات برقراری حق مناطق جنگی (عملیاتی) بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی

منظور از شاغلین در مناطق عملیاتی و جنگی افرادی نیز بوده که از ابتدای دوران دفاع مقدس شاغل بوده‌اند

شناسنامه قانون | manategh jangi

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز (سه‌شنبه نوزدهم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست استفساریه‌ای مبنی بر اینکه آیا منظور از شاغلین در مناطق عملیاتی و جنگی افرادی نیز بوده که از ابتدای دوران دفاع مقدس شاغل بوده‌اند؟ که جواب کمیسیون آری بود.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گزارش های حاکی از آن است که این موضوع در اجرا با موانعی روبرو شده، بنابراین نشست امروز را بیشتر پیرامون نظارت دقیق‌تر بر روند اجرای این مصوبه برگزار کردیم.

مستند قانونی: قانون تفسیر مزایای مناطق عملیاتی بازنشستگان موضوع: بند (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم

مصوبات مربوط به برقراری حق مناطق جنگی بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ما سه مصوبه ذیل این موضوع داشتیم:

۱- سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشوری را مکلف کردیم که با هماهنگی معاونت‌های قوانین و نظارت مجلس ۲۵ درصد فوق‌العاده را برای بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی همانند سایر شاغلین برقرار کنند.

بخشنامه مربوط: تعیین فوق‌العاده و یک طبقه شغلی بالاتر برای کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی

۲- موضوع دیگری که در این نشست بررسی شد این بود که به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شود تا نسبت به اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند و مدت دو هفته به آنها فرصت داده شد تا نتیجه را در قالب گزارش به مجلس ارائه کنند.

۳- موضوع دیگر هم که مطرح شد پاسخ به این پرسش بود که مناطق عملیاتی و جنگی به چه مناطقی گفته می‌شود بنابراین در این مورد ستاد کل نیروهای مسلح را مکلف کردیم فهرست مناطق عملیاتی و جنگی را احصاء کرده و به کمیسیون ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون نظارت مجلس، نمایندگانی از وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان اداری و استخدامی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و طراحان طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی حضور داشتند.

مطالب مرتبط:

اعلام نظریه معاونت حقوقی رییس‌جمهور در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان

دستور نوبخت برای اجرای حق مناطق جنگی بازنشستگان به صندوق‎‌های بازنشستگی

12 دیدگاه

  1. واقعا چندساله نتونستیدتصمیم درستی برای منطقه جنگی بازنشستگان نیروی مسلح بگیریدمتاسفم براتون نشستین تابازنشسته ها یکی یکی بمیرن تو بدترین شرایط اقتصادی اون چه میکنیدباوجدانتون بازنشستگان که جلو بچه و نوه هاشون شرمنده میشن و کم میارن و تمام جوانیشان روتوجنگ و جبهه بودن و بچه های دهه۷۰و۸۰حق منطقه جنگی بگیرن اون موقع اصلا جنگ نبودانشاءالله روز قیامت نتونین جواب این ظلمهاروبدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام