آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لیست کابینه رییسی / تصمیم هیئت رییسه مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی رئیسی

جلسه ویژه درباره کابینه رئیسی /آخرین خبرها از زمان ارائه لیست وزرا به مجلس

شناسنامه قانون | 1716850

با این‌که حدود یک هفته از برگزاری مراسم تحلیف می‌گذرد، رئیس‌جمهور تا این لحظه اعضای کابینه خود را معرفی نکرده است و تنها به صدور ۲ حکم معاون اولی به محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان سخنگوی دولت اکتفا کرده است.

لیستی رسمی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم به مجلس نرسیده است

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامون زمان ارایه لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از هفته قبل در مورد زمان‌های مختلف ارسال لیست مذکور به صحن صحبت شد ولی زمان‌ها اعلام شده گمانه زنی است و هنوز به صورت رسمی لیستی به مجلس نرسیده است. طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور تا دو هفته پس از مراسم تحلیف فرصت ارایه لیست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس دارد و این زمان هنوز به پایان نرسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تسریع در شکل گیری دولت، رئیس جمهور در مراسم تحلیف اعلام کردند که پیش از پایان مهلت قانونی لیست وزرای پیشنهادی را به مجلس ارسال می‌کنم. ما از زمان ارسال این نامه اطلاعی نداریم اما به محض دریافت در اولین جلسه علنی بعد از اعلام وصول، اساسمی وزرا ذکر می‌شود و هفته اول به بررسی برنامه وزرا در کمیسیون‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پس از بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون، جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی را خواهیم داشت لذا اگر امروز یا فردا لیست وزرا به مجلس برسد، هفته آینده به بررسی برنامه افراد در کمیسیون‌ها خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه تاکنون لیستی به مجلس نرسیده قریب به یقین بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن علنی بررسی می‌شود./

آخرین تصمیم هیئت رئیسه درباره زمان و نحوه بررسی صلاحیت وزرا درمجلس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات جلسه اخیر هیئت رئیسه، اظهار کرد:در این جلسه درباره نحوه ، زمان و چگونگی برگزاری جلسات بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بحث و گفت‌وگو شد.

وی در این باره افزود: در نهایت تصمیم بر این شد در صورتی که لیست وزرای پیشنهادی فردا (سه‌شنبه ۱۹ مرداد ماه) به مجلس تقدیم شود، اعضای کمیسیون‌های تخصصی از بعدازظهر همان روز شروع به بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد:کمیسیون‌ها طبق آیین‌نامه به مدت یک هفته فرصت دارند برنامه‌های وزرای پیشنهادی را ارزیابی کنند لذا  طبق این تصمیم تا سه‌شنبه هفته آینده (۲۶ مرداد) فرصت بررسی دارند.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد:بر اساس تصمیم اتخاذ شده در نشست هیئت رئیسه، جلسات علنی برای بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی از (یکشنبه ۳۱ مردادماه)در صحن مجلس برگزار خواهد شد.

نماینده محلات در مجلس عنوان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که جلسات علنی برای بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را در ۲ و الی ۳ شیفت کاری برگزار کند، تا دولت هر چه زودتر شکل بگیرد و شروع به فعالیت کند.

مطلب مرتبط: کابینه دولت رییسی | وزرای پیشنهادی سه‌شنبه به مجلس معرفی می‌شوند

یک خبرگزاری ادعا کرد که کابینه ابراهیم رییسی مشخص شده است.

براساس آنچه از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام شده است، کابینه ابراهیم رئیسی فردا به صحن مجلس معرفی خواهد شد. در فاصله باقیمانده بازار گمانه زنی ها درباره کابینه داغ شده است.

خبر فوری به نقل از برخی منابع غیررسمی مدعی شد که لیست وزرا دولت رئیسی به این شرح است:

امورخارجه: حسین امیرعبدالهیان

صنعت و معدن: رضا فاطمی امین

ورزش و جوانان: حمید سجادی

راه و شهرسازی: سعید محمد

کشور: سردار احمد وحیدی

ارتباطات: عیسی زارع پور

اقتصاد: محمدرضا فرزین

نیرو: عباس علی آبادی

دادگستری: فیروز اصلانی

علوم: محمدعلی زلفی گل

آموزش و پرورش: محمدطیب صحرایی

بهداشت ودرمان: امیرحسین قاضی زاده

ارشاد: محمدمهدی اسماعیلی

کار و رفاه: مهرداد بذرپاش

دفاع: امیر حاتمی

نفت: جواد اوجی

جهاد کشاورزی: حجت الله عبدالملکی

اطلاعات: علی عبداللهی

هنوز رسما لیست کابینه رئیسی اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام