آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

آخرین گزارش اینستاگرامی دکتر نوبخت در خصوص مسایل اداری و استخدامی مرتبط با حوزه کاری

رئیس سازمان برنامه و بودجه: لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقدیم مجلس شد

نوبخت گفت: لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت به تصویب رسید و با وجود موانعی که وجود داشت به مجلس تقدیم شد .

preview

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در پخش زنده اینستاگرامی به ارائه آخرین گزارشات حوزه کاری خود پرداخت و گفت: لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با کارمندان را نهایی و تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی کردیم.

او افزود: این لایحه همه مراحل قانونی خود را طی کرده و اکنون در مجلس است. انتظار این است که نمایندگان مجلس به زودی آن را به تصویب برسانند.

نوبخت گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت های قانونی برای احقاق حق و مطالبات برخوردار شویم. هر آنچه که بنده انجام دادم، قانون را در حق شما اجرا کردم و هیچ کار ویژه‌ای نکردم.

او درباره لایحه دائمی شدن همسازن سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی و شاغلین توضیح داد: این لایحه به صورت پیش نویس از طرف سازمان بودجه به دولت رفت و با فراز و فرود هایی در دولت به تصویب رسید. این لایحه با توجه به موانعی هم که برایش وجود داشت به مجلس تقدیم شد که تصویر نامه رئیس جمهور به ریاست مجلس را در فضای مجازی مشاهده کردید.
این مقام مسئول ادامه داد: ما پیش بینی کردیم اگر صندوق های دیگری هم علاقه مند باشد این کار را انجام دهند، می توانند طبق این قواعدی که ما برای این ۹۰ درصد استفاده کردیم برخوردار بشوند، بنابراین لایحه دائمی شدن در مجلس است و نمایندگانی که می خواستند این لایحه را به تصویب برسانند باید دست به کار شوند.
نوبخت تصریح کرد : وقتی لایحه ای از سوی دولت به مجلس تقدیم می شود، نه شورای نگهبان و نه مجلس دیگر نگران بار مالی آن نیستند چون بار مالی لایحه تامین شده است. این طرح های نمایندگان مجلس است که باید بار مالیاتی آن مشخص شود. در واقع ما در حالی کار خود را به پایان می‌رسانیم که این طرح به مجلس تحویل داده شده است.
او ادامه داد: البته بازهم می‌گویم نیازی به طرح این لایحه نبود، کما اینکه ما در پاسخ به استعلام صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان برنامه بودجه، تاکید و تصریح کردیم که اجرای این جداول و احکامی که تا کنون برای بازنشستگان بود برای یک سال معین نیست پس باید ادامه پیدا کند. بازنشستگان هیچ نگران نباشند.
نوبخت ادامه داد: صندوق بازنشستگی هما صندوق ویژه‌ای است و افراد بازنشسته زیادی از آن استفاده می‌کنند. ما باید تمام بار مالی این صندوق را گرچه مرتبط با دولت نیست تامین کنیم. مقرر شد سازمان برنامه بودجه فعلا ۳۰۰ میلیارد تومان به تفکیک ماهی ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند تا این صندوق بتواند به صورتی که در جلسه مطرح شد کار کند. پس سازمان برنامه بودجه توانسته این کار را انجام دهد.
نوبخت درباره لایحه رتبه بندی معلمان و همچنین فوق العاده ویژه فرهنگیان توضیح داد: این لایحه سال ۱۳۹۹ طی جلسات مختلف اعلام شد. دولت نیز این لایحه را تصویب و به مجلس تقدیم کرد.
نوبخت ادامه داد: از ما پرسیده شد که آیا منابع مالی این طرح تامین شد یا خیر؟ ما پاسخ خود را به صورت کتبی به مجلس دادیم و تصریح کردیم که این لایحه‌ای که تصویب شد تمام منابع آن نیز تامین شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پاداش بازنشستگان گفت: ما پاداش بازنشستگانی سال ۱۳۹۹ را در تاریخ سوم مردادماه به خزانه تخصیص کردیم وخزانه هم باید اسامی تمام افرادی که می‌خواهد از این پاداش استفاده کنند، باید اعلام کنند تا روال اداری آن انجام شود. آنچه سازمان برنامه و بودجه باید برای پاداش بازنشستگان در آخر دولت انجام می داد را نیز انجام داده است.
نوبخت گفت: طی جلساتی که ما با مجلس داشتیم به جای اینکه یک کمیسیون وارد عمل شود دو کمیسیون دیگر هم به آن بپیوند. اول کمیسیون آموزش عالی و دوم کمسیون و برنامه و بودجه و کمسیون اجتماعی که با قوت بیشتری بتوانند از این طرح در مجلس دفاع کنند.
او در خصوص پیگیری مطالبات کادر سلامت تصریح کرد: کادر محترم سلامت خواسته هایی راجع به فوق العاده ها، استخدام و معافیت های مالیات داشتند و ما از ستاد کرونا اجازه گرفتیم اکنون که این موارد قانون نیست ، بتوانیم آن ها را اجرایی کنیم.
نوبخت در خصوص موضوع اجرای قانون تسری در سازمان زندان ها و سازمان دامپزشکی گفت: قانون تسری در سازمان زندان ها ، اجرایی شده و آنچه سازمان برنامه و بودجه باید انجام می داده در سازمان دامپزشکی هم اجرا شده است و خود سازمان باید پیگیر آن باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: آتش نشانان هم مطالباتی داشتند که جلسه ای در این خصوص گذاشتیم و کارگروهی تشکیل شد و آنچه در توان سازمان برنامه و بودجه بود پیگیری و اقدام شد.
او ادامه داد: در خصوص مطالباتی که ایثارگران عزیز داشتند، وظایف خود را انجام دادیم.
نوبخت گفت: موضوع آخر در ارتباط با اجرای قانون حمایت از معلولان است که جلسه ای با این عزیزان داشتیم و قرار شد که بودجه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی این بخش به ۲ هزار میلیارد تومان اضافه شود که اقدامات لازم در این خصوص انجام گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام