اخبار اداری و استخدامی

جزییات واکسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس | واکسن در مدرسه تزریق می‌شود

واکسیناسیون همه معلمان را از روز پنجشنبه، عید غدیر شروع خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت: محدودیتی برای واکسیناسیون تمام معلمان نداریم

به گزارش شناسنامه قانون، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت شرایط و نحوه واکسیناسیون معلمان که از فردا همزمان با عیدسعید غدیر آغاز می شود را اعلام و تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای آموزش و پرورش در نوع و تعداد واکسن نداریم و مبنا و ملاک ما فهرستی است که آموزش‌وپرورش در اختیار ما می‌گذارد.

وی در ادامه شرایط و نحوه واکسیناسیون معلمان را اعلام کرد و گفت: نخست اینکه باید بگویم این‌طور نیست که بگوییم فلان واکسن را به معلمان می‌زنیم. یک سبد واکسن شامل برکت، سینوفارم و آسترازنکا هست که هرکدام را خواستند می‌زنند. نکته دوم آنکه وزارت آموزش‌وپرورش فهرستی را تایید می‌کند و به ما می‌دهد و ما با آن لیست کار داریم و اگر افرادی هستند که در این لیست نبودند و نامشان جا افتاده بود اگر وزارت آموزش و پرورش دوباره به ما لیست بدهد ما واکسیناسیون آنها را نیز انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد که قول می‌دهیم هیچ محدودیتی برای واکسیناسیون معلمان نداریم؛ نه در نوع و نه در تعداد واکسن. هر تعدادی را که وزارت آموزش‌وپرورش تأیید کند ما انجام  می‌دهیم. هر راننده سرویسی را هم که آموزش و پرورش تأیید کند ما واکسن می‌زنیم. کارکنان مدرسه مانند نگهبان و نیروهای خدماتی هم هستند که اگر لیست آنها را هم به ما بدهند محدودیتی برای واکسیناسیون آنها هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار فرهنگی داریم و با توجه به ظرفیت کشور حدود یک هفته می‌توانیم واکسن آنها را تزریق کنیم، خطاب به مدیران کل استانی وزارت آموزش و پرورش گفت: درخواستم این است که با معاونین بهداشت و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها جلسه بگذارید و چند نکته را رعایت کنید. ما در مراکز تجمیعی به معلمان واکسن نمی زنیم. چند علت دارد که یکی از آنها حفظ حرمت معلمان است تا در صف نایستند.

وی افزود: مثلاً اگر به عنوان مثال مدرسه ای ۵۰ معلم داشته باشد، ظرف دو ساعت واکسن شان را در همان مدرسه هم می توانیم تزریق کنیم. در کلان‌شهرها می توانید سالن های خوب با تهویه مناسب در نظر بگیرند و بعد نوبت‌دهی شود. ارزشش را دارد که وقت بگذاریم و هماهنگی‌هایی انجام شود تا آموزش‌وپرورش سالن‌های بزرگ، خوب و آبرومند خودش را در اختیار بگذارد، همکار ما تأیید می‌کند و در این صورت به نظرم می‌شود واکسیناسیون را دریکی دو روز برای یک استان انجام  داد.

رییسی با بیان اینکه دوز دوم را هم ۲۸ روز بعد تزریق می‌کنیم گفت: البته اگر آسترازنکا باشد، دوز دوم سه ماه بعد است، اما برای مابقی حدود ۲۸ روز است. درباره تعداد واکسن هیچ محدودیتی برای آموزش و پرورش نداریم و مبنا و ملاک ما فهرستی است که آموزش‌وپرورش در اختیار ما می‌گذارد. با توجه به اینکه دو هفته بعد از تزریق دوز دوم، سطح ایمنی واکسن بالا می‌رود برنامه ما این است که نهایتا دو هفته مانده به مهر، تزریق دوز دوم هم تمام شود.

وی ادامه داد: از فردا، همزمان با عید سعید غدیر، واکسیناسیون فرهنگیان را با حضور وزرای بهداشت و آموزش‌وپرورش آغاز می کنیم و اطمینان می‌دهیم که کار انجام می شود. عجله و دغدغه ای برای واکسن نداشته باشید. رانندگان سرویس را هم واکسینه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام