اخبار اداری و استخدامی

جوابیه در خصوص سوال مربوط به كاركنان شركتي (اركان ثالث) صنعت نفت

جوابيه سازمان اداري و استخدامي كشور به باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتشار فيلم تقطيع شده مصاحبه رياست سازمان

مسائل شركت‌هاي پيمانكاري صنعت نفت از موضوعاتي است كه حتماً بايستي از سوي مسئولان وزارت نفت توضيح داده شده و خارج از مسائل سازمان اداري و استخدامي كشور است.

شناسنامه قانون | aro

برادر ارجمند جناب آقاي عباس هنرمند

رييس محترم باشگاه خبرنگاران جوان

باسلام و احترام؛

همانطور كه استحضار داريد در تاريخ ۳‏/۵‏/۱۴۰۰ خبري با عنوان “واكنش سازمان اداري و استخدامي به مشكلات كاركنان شركتي صنعت نفت” در خروجي پايگاه خبري آن باشگاه قرار گرفت كه در انتهاي خبر اين عبارت درج شده بود “انصاري پس از پاسخ به اين سوال، سوال مربوط به كاركنان شركتي (اركان ثالث) صنعت نفت را بي‌پاسخ گذاشت”. همراه با اين خبر كه با كد ۷۸۲۹۷۰۱ در آن پايگاه خبري درج شده است فيلمي نيز در خروجي آن پايگاه قرار گرفت كه يك قسمت تقطيع شده حدود ۲۰ ثانيه‌اي از يك مصاحبه مفصل در تاريخ  ۲۸‏/۴‏/۱۴۰۰ است و نوع سوال و جوابي كه در فيلم نمايش داده مي‌شود اين تصور را ايجاد مي‌كند كه سوال شونده پس از پاسخ به سوال اول خبرنگار محترم از پاسخ به سوال دوم طفره رفته و يا حاضر به پاسخگويي به سوال دوم نشده است.

البته با توجه به اينكه فيلم كامل اين مصاحبه در اختيار باشگاه خبرنگاران جوان هست و خبرنگار محترم آن باشگاه نيز مي‌توانست جزئيات اين مصاحبه را كه فرآيند اجرا و ضبط آن حدود ۱۱ دقيقه طول كشيد در اختيار جنابعالي قرار دهد انتظار اين بود كه باشگاه خبرنگاران جوان رأساً اقدام به روشنگري در اين مورد نمايد و اجازه ندهد برخي برداشت‌‌هاي نادرست كه ناشي از پخش يك برش ۲۰ ثانيه‌اي بدون توضيح آنچه در ۱۱ دقيقه فرايند مصاحبه گذشته است به ناروا تقويت شود. لذا، با توجه به عدم اقدام از سوي آن باشگاه، روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور ناچار شد توضيح كامل مصاحبه مذكور را جهت اطلاع افكار عمومي و بويژه جامعه رسانه‌اي كشور ارايه نمايد تا از تداوم برداشت و تأثيرگذاري¬هاي نادرست اقدام غيرحرفه‌اي آن پايگاه خبري جلوگيري شود.

ظهر روز دوشنبه ۲۸‏/۴‏/۱۴۰۰، پس از اتمام همايش رونمايي از نشان ملي بهره‌وري در سالن سازمان مديريت صنعتي و موقع ترك سالن توسط رياست محترم سازمان اداري و استخدامي كشور، خبرنگار محترم باشگاه خبرنگاران جوان از ايشان درخواست مصاحبه اختصاصي در مورد “مسائل استخدامي معلولان” را بعمل مي‌آورد كه جناب آقاي انصاري مي‌پذيرند و قرار مي‌شود مصاحبه در محوطه سازمان مديريت صنعتي ضبط شود. با حضور آقاي انصاري و خبرنگار محترم در محوطه، مصاحبه كننده متوجه مي‌شود فيلمبردار و دوربين همراه ايشان نيست و يكي از همكاران خود را جهت پيگيري و آوردن فيلمبردار مي‌فرستد و در اين فاصله (از زمان استقرار مصاحبه كننده و رياست سازمان در محل مصاحبه تا ملحق شدن فيلمبردار به ايشان كه حدود ۷ دقيقه بطور مي‌انجامد) خبرنگار محترم آن باشگاه با رياست سازمان گپ و گفت صميمانه‌اي در موضوعات و مسائل مختلف داشتند كه رياست سازمان نيز در برخي موارد توضيحات و پاسخ‌هاي لازم را به ايشان ارايه كردند كه متاسفانه اين بخش به دليل فقدان دوربين و فيلمبردار ضبط نشده است. بعد از حدود (۷) دقيقه و با حضور فيلمبردار در صحنه مصاحبه (كه با عذرخواهي ايشان و گشاده‌رويي از سوي آقاي انصاري همراه بود) مصاحبه كننده سوالات خود را درخصوص مسائل مربوط به استخدام معلولان در دستگاه‌هاي دولتي مطرح و رياست محترم سازمان نيز با دقت و جزئيات كامل به سوالات خبرنگار محترم پاسخ دادند كه يك فيلم ۲ دقيقه‌اي از اين مصاحبه نيز در تاريخ ۳۱‏/۴‏/۱۴۰۰ و با كد خبري ۷۸۲۶۹۰۶ در خروجي آن پايگاه خبري قرار گرفت. پس از اتمام مصاحبه كه آقاي انصاري قصد عزيمت داشتند خبرنگار محترم درخواست نمودند اجازه دهند يك سوال هم در موضوع ديگري مطرح كنند و آقاي انصاري هم با قيد اينكه فقط يك سوال و مرتبط با وظايف سازمان اداري و استخدامي باشد پذيرفتند اين سوال نيز مطرح شود كه خبرنگار محترم سوال مربوط به پيشنهادات سازمان در اصلاح تصويب نامه جزء (۱) بند الف تبصره (۱۲) قانون بودجه را مطرح كردند و رياست محترم سازمان هم توضيح لازم ارايه و مصاحبه مجدداً خاتمه يافت.

لذا، با تشريح جزييات مصاحبه انجام يافته كه فوقاً اشاره شد تاكيد مي‌نمايد اولاً مصاحبه مذكور براي يك موضوع كاملاً خاص (مسائل استخدامي معلولان) برگزار شده و فرآيند آن بيش از ۱۱ دقيقه بطول انجاميده است ثانياً حدود ۷ دقيقه رياست محترم سازمان در هواي گرم و آفتابي ظهر روز ۲۸‏/۴‏/۱۴۰۰ براي انجام مصاحبه و به احترام همكاران آن رسانه منتظر فيلمبردار بوده و در اين فاصله نيز با خبرنگار محترم گفتگو داشته‌اند.

 ثالثاً مصاحبه در موضوع اختصاصي به اتمام رسيده و درخواست خبرنگار براي طرح صرفاً يك سوال خارج از موضوع مصاحبه اختصاصي نيز مورد موافقت ايشان قرار گرفته و سوال را طرح كرده‌اند. ضمناً فايل صوتي مصاحبه مذكور در روابط عمومي سازمان موجود است كه در صورت نياز در اختيار آن خبرگزاري قرار خواهد گرفت.

لازم به توضيح است كه آنچه به عنوان بي‌پاسخ گذاشتن سوال مربوط به كاركنان شركتي (اركان ثالث) صنعت نفت در متن خبر آن خبرگزاري درج شده است اساساً در مصاحبه مطرح نشده و بنظر مي‌رسد اين موضوع بيشتر از منويات خبرنگار محترم استنباط شده است ضمن اينكه اولاً وزارت نفت داراي مقررات استخدامي خاص بوده و امور اداري و استخدامي آن زير نظر اين سازمان نمي‌باشد و ثانياً مسائل شركت‌هاي پيمانكاري صنعت نفت از موضوعاتي است كه خارج از مسائل اداري و استخدامي كاركنان بوده و اگر در اين مورد سوالي هم باشد حتما بايد از طرف مسئولان وزارت نفت توضيح داده شود.

اميد است كه اين توضيحات و نشر آن از سوي باشگاه خبرنگاران جوان به شفافيت فضاي رسانه اي كشور و تقويت ارتباط حرفه‌اي رسانه‌ها و مسئولان كشور كمك نمايد.

محمد آقاجاني- رئيس حوزه رياست، روابط‌عمومي و بين‌الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام