اخبار اداری و استخدامی

تصویب ماده واحده و جداول فوق‌العاده خاص قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی

جزییات تصویب طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس

شناسنامه قانون |

✳️ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی جرییات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.

به گزارش شناسنامه قانون رحیمی خبر داد: در جلسه امروز که نزدیک به ۴ ساعت به طول انجامید و جلسه بسیار سنگینی هم بود پس از بحث های فراوان، نهایتاً درخصوص جزییات ماده واحده و جداول رای گیری شد که درخصوص کارمندان اداری با همان ضریب مذکور در طرح اولیه مورد تصویب قرار گرفت.

رحیمی افزود: درخصوص تبصره ها با توجه به اینکه جلسه کمیسیون بیش از حد زمان برد رای گیری به جلسه آینده موکول شد. بنابراین اصل ماده واحده درخصوص کارکنان اداری که بسیار هم مهم بود و میزان ضریب که این هم بسیار مهم بود با همان وضعیت مذکور در طرح به تصویب رسید.

معاون رئیس قوه قضاییه بیان کرد: در واقع آنچه راجع به کارکنان اداری در جلسه آینده می بایست در مورد آن رای گیری شود راجع به میزان سقف است که قبلاً در کمیته تصویب شده و کمیسیون راجع به آن می بایست رای گیری کند.

اما درخصوص قضات و نیروهای شرکتی در جلسه آینده رای گیری خواهد شد و امیدواریم در مورد این دو گروه نیز کمیسیون رای مثبت دهد.

ارائه پیشنهاد مسئولان قوه قضاییه پیرامون نحوه پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از ادامه بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظور ارائه پیشنهادات مسئولان دستگاه قضایی پیرامون این طرح در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ارائه گزارش کمیته ویژه‌ای که به منظور بررسی تخصصی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه تشکیل شده بود نیز در دستورکار امروز این کمیسیون قرار داشت و دستگاه‌های مربوطه پیشنهادات خود را پیرامون آن ارائه دادند.  

انصاری خاطرنشان کرد: در جریان بررسی این طرح پیشنهاد شد که قضات و کارگرانی که به طور مستقیم با این قوه همکاری دارند نیز مشمول این فوق‌العاده خاص قرار گیرند، همچنین مسئولان دستگاه قضایی پیشنهاد دادند۸۰ درصد فوق‌العاده را بپردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته مصوبه کمیسیون ملاک تصمیم‌گیری بوده، بنابراین این فوق‌العاده تنها شامل کارکنان اداری قوه قضاییه می‌شود و حتی مشمول قرار گرفتن دستگاه‌هایی همچون دادگستری و تعزیرات حکومتی هم محل تردید بوده و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشوری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

♦️♦️ شایان ذکر است، با تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان اجرای آن از ابتدای سال جاری شروع خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام