اخبار اداری و استخدامی

بر اساس نامه سازمان برنامه، سقف اعتبارات برای اجرای رتبه‌بندی معلمان کاهش یافت

منادی سفیدان با اشاره به نامه سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه رتبه بندی:

خلف وعده سازمان برنامه و بودجه برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان/ سازمان برنامه سقف اعتبارات برای رتبه بندی را کاهش داد

علیرضا منادی سفیدان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از خلف وعده سازمان برنامه و بودجه در زمینه اجرای لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه بر خلاف وعده اولیه خود، سقف اعتبارات برای رتبه بندی را کاهش داد و این مهم طی نامه‌ای به مجلس اعلام شد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه سازمان برنامه و بودجه به مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: با وجود وعده‌های اولیه آقای نوبخت در خصوص اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، اما امروز نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه مبنی بر کاهش سقف بودجه رتبه‌بندی دریافت کردیم.

وی تأکید کرد: در نامه سازمان برنامه و بودجه آمده است که اختصاص اعتبار به لایحه رتبه‌بندی معلمان فقط از محل جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛ ردیف اعتباری که رقمی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان در آن آمده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزون بر این، ۱۲ دستگاه از محل ردیف جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ جذب اعتبار می‌کنند، بنابراین این اقدام سازمان برنامه موجب کاهش سقف اعتباری برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌شود.

هیئت رئیسه و هیچ یک از نمایندگان مخالف رتبه بندی معلمان نیستند.

منادی سفیدان با بیان اینکه مجلس یازدهم مدافع جدی معلمان است و هیئت رئیسه و حتی یک نفر هم در مجلس مخالف لایحه رتبه بندی معلمان نیست، گفت: این احساس مسئولیت نسبت به معلمان باعث شد که با چراغ سبز اولیه سازمان برنامه، کمیسیون آموزش اقدام به تنظیم این لایحه به نفع معلمان کند ولی نامه سازمان برنامه و بودجه شرایط را تغییر داد.

نشست کمیسیون آموزش با رئیس مجلس برای رفع موانع رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه هدف از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان فقط افزایش حقوق معلمان نیست، ادامه داد: بر همین مبنا نشستی برای رفع موانع رتبه بندی خواهیم داشت تا با پیش‌بینی اعتبارات لایحه رتبه بندی به نحوی که مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گیرد، بتوانیم این لایحه را در همین دولت اجرایی کنیم.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

شناسنامه قانون | 1736 541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام