اخبار اداری و استخدامی

جزییات افزایش فوق‌العاده ویژه معلمان و افزایش حقوق نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس

متن صورتجلسه مورد توافق نمایندگان تشکل های رسمی فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوردر خصوص فوق‌العاده ویژه معلمان منتشر شد

شناسنامه قانون | %DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7 %D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان، بر اساس این جلسه که روز شنبه (۱۹ تیرماه ۱۴۰۰) برگزار شد، مقرر شد ؛ در بحث اعطاي فوق العاده ويژه به فرهنگيان همانند ساير دستگاه ها و سازمان ها يعني تا سقف 35٪؜ حقوق و فوق العاده‌هاي مستمر به نحوي كه متوسط پرداختي از 60٪؜ سقف بیشتر نباشد، به همه كادر اداری و آموزشی وزارت اموزش و پرورش (21٪؜ تا 27٪؜) با تاريخ اجراي 1400/1/1 تعلق و احكام مربوط در اسرع وقت توسط وزارت اموزش و پرورش صادر گردد. 

کمیجانی افزوده است: طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه  برای ترمیم حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس تصمیمات خوبی با وزیر آموزش و پرورش گرفته شده‌ که میزان افزایش حقوق آنها حتما از فوق العاده ویژه بیشتر خواهد بود.

جزییات گروه بندی دریافت فوق‌العاده ویژه معلمان

پیش از این رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: چهار گروه از معلمان ۲۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه ۲۲ و ۲۴ درصد فوق العاده ویژه پرداخت می‌شود تا میانگین عددی آن از ۲۱ درصد عبور نکند.

ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از ۹ درصد تا ۲۱ درصد به معلمان پرداخت کردیم.

وی افزود: معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌‌کردند، دبیران می‌توانستند حداکثر ۲۰ درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران  ۲۱ درصد دریافت کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اعتراضی که همکاران مدارس داشتند سازمان برنامه و بودجه پذیرفت میزان فوق العاده ویژه‌ای که به تمام کارکنان دولت پرداخت می‌کند و میانگین آن ۲۱ درصد است را به کادر آموزشی هم پرداخت کند.

سلیمان زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان ۲۱ درصدفوق‌العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه ۲۱ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدیدالاستخدام شد اما معلمان باسابقه معترض شدند.

وی بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که ۱۸۶ هزار نفر با بیش از ۲۴ سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گروه ۲۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه (دارای سابقه کار بالاتر) ۲۲ و ۲۴ درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از ۲۱ درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صحبت ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

شناسنامه قانون | fogh vijeh

3 دیدگاه

  1. باسلام ، در دو سال اخیر شاهد افزایش به حقّ حقوق فرهنگیان بوده ایم که فقط در بخش معلمان اعمال گردیده و نیروهای اداری و خدماتی از این افزایش بی بهره بوده اند ، حال آنکه با توجه به وضعیت اقتصادی در سالهای اخیر بخش خدماتی آسیب پذیر ترین قسمت بوده که هیچگونه مساعده و افزایش حقوقی شامل حال آنها نگردیده و موجب سلب رضایت و علاقه مندی این بخش شده است . لطفا جهت افزایش روحیه و انگیزه ، این زحمت کشان بی منت را دریابید. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام