اخبار اداری و استخدامی

ابلاغ مصوبه تعطیلی ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد ماه

تعطیلی ادارات و بانک ها تهران و سراسر کشور فردا شنبه  23 اسفند 99

تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی کشور در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد ماه (تصویبنامه شماره ۴۱۵۰۹/ت۵۸۹۶۷هـ مورخ ۱۶/۴/۱۴۰۰ هیئت وزیران)

وزارت نیرو- وزارت کشور

وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت نفت- وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

هیئت وزیران در جلسه ۱۶/۴/۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کاهش و منظم نمودن اعمال خاموشی مشترکان خانگی و تجاری و جلوگیری از خاموشی گسترده در شبکه برق کشور تصویب کرد:

۱- کلیه ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی در روزهای پنجشنبه در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه با رعایت ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری تعطیل خواهد بود.

۲- برای حفظ پایداری شبکه برق کشور، دستورات مرکز دیسپاچینگ ملی ایران (شرکت مدیریت شبکه برق ایران) برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ لازم الاجراست. استانداران و مدیران استانی مانع هر گونه اختلال در بهره‌برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز یادشده خواهند شد.

۳- به منظور کاهش چهار هزار مگاوات از مصرف برق کشور، کلیه صنایع موظفند به هر طریق از جمله انجام تعمیرات و تعطیلات تابستانی نسبت به کاهش مصرف خود متناسب با درخواست وزارت نیرو (شرکت‌های برق) از تاریخ این تصویبنامه به مدت دو هفته مصرف برق خود را در حد ده درصn (۱۰%) دیماند مصرفی محدود کنند. در صورت عدم همکاری، شرکت‌های برق مجازند بلافاصله برق مشترک را قطع کنند.

تبصره ۱- پس از گذشت دو هفته کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو عنداللزوم نسبت به تمدید زمان و یا جابه جایی شرکت‌هیا مشمول مشروط به فظ سقف کاهش چهار هزار مگاوات تصمیم گیری خواهد کرد.

تبصره ۲- واحدهایی که در اجرای این تصویبنامه با وزارت نیرو همکاری می کنند، معادل میزان کاهش مصرف انرژی آنها در سایر ایام سال از برق با تعرفه صفر برخوردار می‌شوند.

تبصره ۳- شهرک‌های صنعتی از شمول این بند مستثنی هستند.

تبصره ۴- اجرای بند ۳ این تصویب‌نامه نباید منجر به هر گونه اخراج یا عدم پرداخت حقوق کارگران واحدهای مذکور شود.

۴- کارگروهی مرکب از وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود تا جهت تخصیص مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی مالیاتی، تقسیط بلندمدت مالیات و بیمه تأمین اجتماعی به واحدهایی که در اجرای این تصویب‌نامه با وزارت نیرو همکاری می‌کنند را به هیئت وزیران پیشنهاد نمایند.

۵- واحدهایی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود امکان مصرف برق دارند.

۶- برق تولیدی واحدهای دارای برق مازاد، با تعرفه خرید تضمینی سه هزار و هشتصد (۳.۸۰۰) ریال برای هر کیلو وات ساعت توسط وزارت نیرو (شرکت توانیر) خریداری می‌شود.

۷- وزارت نیرو (شرکت توانیر) مجاز است به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای برق در کشور (تا پایان تابستان) نسبت به اولویت بندی، کاهش مصرف و یا عنداللزوم قطع برق مشترکان پرمصرف و دیماندی اقدام کند.

۸- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت نیرو به صورت مستمر به اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدام می‌نماید.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

شناسنامه قانون | saat kar

شناسنامه قانون | saat kar2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام