اخبار اداری و استخدامی

رتبه‌بندی معلمان شامل کادر آموزشی شاغل در بخش اداری وزارت آموزش و پرورش هم خواهد بود

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به مصوبه دیروز کمیسیون آموزش: بیش از ۳۰ هزار کادر اداری شامل رتبه بندی فرهنگیان می‌شوند

شناسنامه قانون | 202105108467399359

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس، مصوبه روز گذشته کمیسیون آموزش را موجب برطرف شدن دغدغه نیروهای اداری آموزش و پرورش دانست و گفت: با این مصوبه بیش از ۳۰ هزار کادر آموزشی فعال در بخش اداری نیز شامل رتبه بندی معلمان خواهند شد. قطعا در صحن علنی نیز از این مصوبه دفاع خواهیم کرد.

علی رضایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب موادی از لایحه نظام رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: روز گذشته در جریان بررسی ماده ۲ این لایحه در کمیسیون آموزش تصمیمی مهم اتخاذ شد که بر این اساس تمامی نیروهای آموزشی که در بخش اداری آموزش و پرورش فعال هستند نیز شامل قانون رتبه بندی معلمان شوند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این مصوبه بیش از ۳۰ هزار فرهنگی فعال در بخش اداری آموزش و پرورش نیز مشمول مصوبه رتبه بندی خواهند شد و این عزیزان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، مشمولان این طرح شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال خواهند بود.

رضائی تأکید کرد: برای اجرای رتبه بندی معلمان بودجه بیشتری نسبت به آنچه در لایحه بودجه آمده نیاز است و ما معتقدیم اگر ۱۰۰ درصد بودجه در نظر گرفته شده که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، پرداخت شود نیز باید سال آینده در بودجه همین رقم برای اجرای کامل رتبه بندی دیده شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: قطعا قراکسیون فرهنگیان به عنوان یکی از پر جمعیت ترین فراکسیون‌های مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس از مصوبه کمیسیون آموزش حمایت خواهد کرد تا نیروهای اداری نیز شامل رتبه بندی معلمان شوند.

وی درپایان از وزیر آموزش و پرورش و احمدی لاشکی معاون پارلمانی وی به دلیل ارائه لایحه رتبه بندی به مجلس پس از سالیان طولانی تقدیر و همراهی وزارت آموزش و پرورش در تصویب این لایحه را قابل ستایش دانست و تنها مانع اجرای کامل نظام رتبه بندی را کمبود منابع برشمرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد: تصویب نخستین ماده از لایحه رتبه بندی در کمیسیون آموزش/ ورود کمیسیون به موضوع ساماندهی نیروهای خدماتی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تصویب نخستین ماده لایحه رتبه بندی در نشست امروز کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: کمیسیون همچنین به دو موضوع ساماندهی دانشجویان پزشکی و نیروهای خدماتی ورود کرد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح آخرین نشست اجلاسیه نخست (دوشنبه ۳۱ خرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دستور کار نخست کمیسیون ادامه رسیدگی به لایحه نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه فنی و حرفه ای ارجاعی از صحن به کمیسیون بود که پس از اعمال اصلاحات، مقرر شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شامل این لایحه نشود. نهایتاً لایحه به صحن علنی مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه موضوع بازگشت دانشجویان پزشکی از خارج کشور به داخل و بحث صندلی فروشی در رشته‌های پزشکی مطرح و کمیسیون به این جمع بندی رسید که رئیس کمیته آموزش عالی و رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون، طرحی مشترک برای پایان یافتن این روند تدوین و به کمیسیون ارائه کنند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مطرح در نشست امروز کمیسیون، ورود به بحث ساماندهی نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش بود که مقرر شد رسیدگی به وضعیت این عزیزان در اولویت کاری کمیسیون قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دستور کار پایانی کمیسیون نیز بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بود که به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، ماده ۱ این لایحه که درباره شأن و کرامت معلمان بود در نشست امروز به تصویب رسید.

مطالب مرتبط:

تصویب کلیات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

4 دیدگاه

  1. انباردار هنرستان هستم ولی به من رتبه بندی تعلق نگرفته . چه اشکالی داره به همه نیروهای آموزش وپرورش رتبه بندی تعلق بگیره مگر ما فرهنگی محسوب نمی شویم پس چرا تبعیض قائل میشن آقایان قانون گذار

  2. سلام وعرض ادب آیا نیروهای خدماتی که درآموزش وپرورش مشغول هستند .پست بنام هستند و نه خدماتی به حساب میان نه تبدیل به اداری شدن. تکلیف این نیروهای گم نام چه می‌شود لطفآ راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام