اخبار اداری و استخدامی

تعیین میزان افزایش فوق العاده خاص کارمندان دستگاه قضایی به کمیته خاص سپرده شد

بررسی جزییات طرح تسری فوق العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی مجلس/ تعیین میزان افزایش فوق‌العاده خاص کارمندان دستگاه قضایی به کمیته خاص سپرده شد

میزان افزایش فوق‌العاده خاص

جزییات طرح تسری فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بررسی شد.

به گزارش شناسنامه قانون، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، جزییات طرح تسری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بیشتر از دو ساعت به طول انجامید.

دکتر امین حسین رحیمی اضافه کرد: با توجه به توضیحات مرکز پژوهش های مجلس و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی نمایندگان محترم کمیسیون جهت روشن شدن میزان مبلغ ریالی که در ازای این طرح به حقوق کارکنان محترم اداری اضافه خواهد شد سوالات و ابهاماتی داشتند که قرار شد کمیته ای متشکل از جناب آقای انصاری نماینده محترم نور آباد ممسنی، جناب آقای گودرزی نماینده محترم بروجرد و جناب آقای ذاکر نماینده محترم ارومیه تشکیل شود و در هفته آینده طی جلسه ای با حضور اینجانب مستندات مربوط به حقوق همکاران بررسی و  ابهامات آنها را در خصوص میزان افزایش پاسخ داده شود و نهایتاً کمیته نظر خود را ظرف یک هفته در اختیار کمیسیون قرار دهد.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: با نگاه مثبتی که اعضای محترم کمیسیون دارند به نظر اینجانب هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و بررسی دقیق نمایندگان محترم نیز حق آنهاست و روال عادی مجلس است و با مستندات کافی سوالات آنها را پاسخ می دهیم و جهت استحضار همکاران عزیزعرض می کنم پیشنهاد داده ایم تاریخ اجرا از ۰۱/۰۱/۱۴۰۰ باشد که اگر ان شا الله این پیشنهاد رای بیاورد زمان اجر از ابتدای سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد بود.

دکتر رحیمی اضافه کرد: این طرح تا تصویب نهایی با جدیت تمام ادامه دارد و همکاران عزیز به هیچ وجه نگران نباشند.

طرح تعیین پرداخت فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضایی

میزان افزایش فوق‌العاده خاص

تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای تعیین میزان افزایش فوق‌العاده خاص کارمندان دستگاه قضایی

همچنین، نماینده مردم در مجلس یازدهم، از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعیین میزان افزایش فوق‌العاده خاص کارمندان دستگاه قضایی خبر داد.

محمد سرگزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به عنوان طراح طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در تشریح جزییات نشست امروز(دوشنبه ۳۱خردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در نشست قبل کمیسیون اجتماعی کلیات این طرح به تصویب رسیده بود و در نشست امروز هم با ورود به جزییات آن، تبصره یک بررسی شده و قرار شد کمیته‌ای با حضور چهار نفر از نمایندگان تشکیل شده تا میزان افزایش این فوق العاده را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نگاه اعضای کمیسیون اجتماعی نسبت به این طرح بسیار مثبت بوده است، ادامه داد: با توجه به سختی کار و حقوق بسیار پایین کارکنان دستگاه قضایی امیدوار هستیم که به واسطه تسری این فوق العاده یک ترمیم حقوقی مطلوبی برای آنها ایجاد شود.

سرگزی یادآور شد: هم‌اکنون میانگین حقوق کارکنان دستگاه قضایی به حدود ۵ میلیون و پانصد هزار تومان می‌رسد، بنابراین با توجه به اهمیت کار دستگاه قضایی و حساس بودن اشتغال در این حوزه، نمایندگان مجلس پیرامون بهبود وضعیت دریافتی این قشر  احساس تکلیف کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: قطعا حضور آیت‌الله رییسی در راس قوه مجریه می‌تواند کمک خوبی برای مجلس باشد تا فرآیند اجرای این طرح تسریع شود، چرا که این پیشنهاد در قالب طرح ارائه شده و قطعا برای اجرا نیاز به همکاری دولت دارد.

مطالب مرتبط:

تصویب کلیات طرح پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه

بررسی جزییات پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام