اخبار اداری و استخدامی

تصویب کلیات طرح پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه

تصویب کلیات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه

شناسنامه قانون | 1211689 167

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان دستورکار نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما بر اساس بررسی‌های به عمل آمده که با همکاری قوه قضاییه صورت گرفت، مطلع شدیم مبلغی که تحت عنوان حقوق به کارکنان بخش اداری دستگاه قضایی پرداخت می‌شود در شان این قوه نیست، کما اینکه ۵۰ درصد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و تقریبا میانگین حقوق و همه مزایای آنها در سال ۶ میلیون تومان است و این در حالی است که هیچ کدام از آنها اجازه ندارند شغل دیگری حتی خارج از سیستم قضایی داشته باشند و اگر در این زمینه تخلف کنند از سوی بخش‌های نظارتی قوه قضاییه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این افراد تنها منبع درآمدشان از طریق دادگستری بوده به این صورت که ارکان یک شعبه قضایی متشکل از قاضی و ۳ کارمند ماهانه ۳۰۰پرونده را از صدور رای تا تنظیم کردن آراء و دعوت از متهمان، شاکیان و وکلا مورد بررسی قرار می‌دهند اما حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.

بابایی کارنامی افزود: تبدیل این طرح به قانون می‌تواند بخشی از حقوق کارکنان دستگاه قضایی را ترمیم کند، هرچند این همه راه نیست و ما باید بجایی برسیم که هیچ فرد فعال در قوه قضاییه از کارمندان تا قضات، چشمداشتی به بیرون از قوه قضاییه نداشته باشند و دغدغه‌های مالی خود را از مسیر حمایت‌های داخل این قوه رفع کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما رویکرد حمایت از کارکنان بخش اداری قوه قضاییه را در کمیسیون دنبال می‌کنیم و در همین راستا فوریت این طرح را در نشست امروز به تصویب رساندیم و جزییات آن را نیز بررسی می‌کنیم، همچنین تلاش خواهیم کرد که طرح مذکور در صحن نیز با اولویت مورد بررسی قرار گیرد و چون اعتبارات لازم برای آن نیز از طریق ردیف‌های اختصاصی قوه قضاییه تامین خواهد شد مشمول اصل ۷۵ نیز قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رحیمی معاون منابع انسانی قوه قضاییه و کارشناسانی از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و طراحان این طرح  حضور داشتند.

متن طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه

شناسنامه قانون | 1736 541

دکتر رحیمی خبر داد: کلیات طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز با دستور موکد ریاست محترم قوه قضاییه در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارکنان سازمان زندان‌ها به کارکنان اداری قوه قضاییه تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.

دکتر رحیمی افزود: بررسی جزییات آن مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس به روز یکشنبه آینده موکول شد.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: مطابق کلیات مصوب کمیسیون اجتماعی همه کارکنان اداری قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه مشمول طرح می‌باشند. 

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح در جلسه آینده کمیسیون و نهایتاً در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان اجرای آن از سال جاری شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام