اخبار اداری و استخدامی

جوابیه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران

جوابیه به خبرگزاری فارس/ قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در حال اجراست

به گزارش شناسنامه قانون، روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور به گزارش منتشرشده در خبرگزاری فارس با موضوع اجرایی‌شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

جوابیه تبدیل وضعیت ایثارگران:

«سازمان اداری و استخدامی کشور همواره اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی را بر خود فرض و لازم دانسته و علی‌رغم ادعای مطروحه در گزارش آن خبرگزاری، بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در زمان اعتبار قانون اجرایی شده است. به نحوی که با تصویب قانون استفساریه بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه کشور در سال ۱۳۹۹ در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر مشمول قانون مذکور به استخدام رسمی، همانند سایر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم برای اجرای قانون مذکور صورت گرفته و فرایندهای مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول قانون استفساریه مذکور در سامانه کارمند ایران طراحی و شیوه‌نامه اجرای فرایند و ساز وکارهای آن طی بخشنامه‌ای در تاریخ ۲۵‏‏/۹‏‏/۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و از آن زمان تاکنون نیز تبدیل وضعیت مشمولان صورت می‌گیرد.

ببینید: دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران غیررسمی به رسمی

همچنین، طبق ماده (۴۴) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مقرر شده است دستورالعمل مربوط به اجرایی‌کردن بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و تا پایان خردادماه ابلاغ گردد. بدیهی است که با ابلاغ دستورالعمل مربوطه در موعد مقرر اقدامات اجرایی مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه کل کشور از سوی دستگاه­‌های اجرایی انجام خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام